تنها راه نجات بورس افزایش رشد تولید است/ کاهش قدرت خرید مردم

کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد تولید در کشور طی سال‌های اخیر کاهش یافته است و وابستگی بورس بر تولید باعت وضعیت فعلی بازار بورس شده است. اگر تولید وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار رشد بورس را داشت.

میثم رادپور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌درباره وضعیت فعلی بازار بورس اظهار کرد: محدود کردن زمان برای پیش‌بینی بازار بورس کار درستی نیست و تحلیل‌های بورس را به انحراف می‌کشاند. بورس مدت طولانی است که به وضعیت فعلی و روند منفی دچار شده است، در واقع بورس از بخش تولید ناامید شده است و تا زمانی که رشد تولید در کشور منفی باشد وضعیت بورس درست شدنی نخواهد بود.

چرا بورس این روزها نوسان دارد؟ / روند صعودی بازار سرمایه پایدار نخواهد بود

وی افزود: هر حوزه سرمایه گذاری که جذاب‌تر باشد، پول در آن حوزه چرخش پیدا می‌کند، بنابراین موقعیت های نسبی بازارهای سرمایه آینده آن را تعیین می‌کند.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در کشور ما به دلایلی فلزات گران‌بها، خودرو، مسکن و غیره برخلاف سایر کشورها به کالای سرمایه تبدیل شده است و همین موضوع سبب شده است افراد برای سرمایه گذاری به سراغ این کالاها بروند تا به سراغ بورس.

وی با اشاره به اینکه تولید در کشور افت کرده است، گفت: رشد تولید در کشور طی سال‌های اخیر کاهش یافته است و وابستگی بورس بر تولید باعت وضعیت فعلی بازار بورس شده است. اگر تولید وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار رشد بورس را داشت زیرا شرکت‌های سهامی در پرداخت سود ناتوان می‌شوند.

رادپور بیان کرد: یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی در کشور که کمتر به آن توجه می‌شود، تولید است و بیش از همه به نرخ تورم توجه داریم.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قدرت خرید افراد کمتر شده است،‌ افزود:  همه افراد این موضوع را حس می‌کنند و این موضوع هر ساله ادامه داشته و ارزش کار به شدت کاهش پیدا کرده است. بنابراین باید تولید رشد داشته باشد تا قدرت پول ملی افزایش یابد، که همین موضوع نیز سبب افزایش بیکاری می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چقدر میزان تولید در کشور افزایش یابد، از رفاه بیشتریم برخوردار خواهیم بود. تورم در مقایسه با رشد نقش کمی بر اقتصاد خواهد داشت و مشکل ما از اول تورم نبوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زارعی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      مشکل تولید نیست مشکل کم فروشی بیشتر سود کردن است که نمی دانند آخر دود این کار به چشم خودشان می رود مردم درآمد ثابت دارند و آنها می خواهند با قیمت بالا جنس کمتر بفروشند و سود بیشتر ببرند متاسفانه رقابت به رفاقت تبدیل شده است و در قیمت گذاری متحد شده اند و تولید را کاهش داده اند و قیمت ها را چند برابر کرده اند در صورتی که معادن از آن مردم و ملی است و وام از بانک ها پول مردم است اما کارخانه دار می خواهد یک شبه میلیاردر شود و بدون اینکه حق مردم پرداخت کند یا جیب مشتری توجه کند برای اینکه متناسب با نیاز مردم و رعایت حقوق مشتری و تولید کننده صورت بگیرد باید نظارت و اجرای قانون اعمال شود تا انحراف صورت نگیرد