صندوق نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی اواسط مردادماه افتتاح می‌شود/ حمایت از ایده‌های دانشجویی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از افتتاح صندوق نوآوری و شکوفایی این دانشگاه از اواسط مردادماه خبر داد.

عبدالله معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افتتاح صندوق نوآوری و شکوفایی دانشگاه علامه طباطبایی از اوسط مردادماه خبر داد و اظهار کرد: این صندوق با حمایت موسسات مالی و برخی بانک‌ها راه اندازی شده است.

جزئیات اعطای پژوهانه به اساتید اعلام شد/ ضرورت تدوین سند نظام ملی نوآوری

وی درباره اهداف راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد: کمک به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در دانشگاه علامه طباطبایی و سپس در کشور بزرگ‌ترین هدف این صندوق است. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: دانشجویانی که طرح پژوهشی یا ایده‌ای داشته باشند به صورت ویژه مورد حمایت ما قرار می‌گیرند. به این صورت که در مرحله اول، ایده آنها توسط معاونت‌های مربوطه و کارشناسان بررسی شده و د صورت مناسب بودن، امکاناتی برای پیاده‌سازی آن به دانشجویان داده می‌شود. 

وی بیان کرد: اگر ایده دانشجویان به نتیجه برسد، آنان در مراکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی مستقر خواهند شد. سپس در مراحل مختلف از صندوق نوآوری و شکوفایی کمک دریافت می‌کنند. 

معتمدی  با تاکید بر حمایت از دانشجویان و فارغ التحصیلان بیان کرد: میزان حمایت مالی از دانشجویان متغییر بوده و بستگی به ایده آنان دارد. در حال حاضر مبلغ دقیق این حمایت‌ها مالی مشخص نیست و در حال رایزنی با بانک‌های عامل هستیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصرح کرد: مراکز کارآفرینی و نوآوری در اکثر دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی فعالیت می‌کنند. این مراکز در زمینه کمک به رشد دانشجویان نقش آفرینی می‌کنند.

وی مطرح کرد: همچنین واحدهای شتاب‌دهنده‌ای نیز در دانشگاه وجود دارند که مانند بانک‌ها بر روی ایده‌های دانشجویان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

معتمدی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق، در راستای حمایت از دانشجویان، چهار مرکز رشد و نوآوری در دانشکده‌های ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، مدیریت و حسابداری، علوم اجتماعی و آمار، ریاضی و رایانه با هدف مهارت آموزی و رشد ایده‌های دانشجویی سال گذشته راه اندازی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =