اقدامات وزارت علوم برای اجرای طرح استادمحوری در مقطع کارشناسی چیست؟

وزیر علوم طرح استاد محوری در مقطع کارشناسی و مزایای این طرح برای پیشبرد اهداف آموزش عالی را بیان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، طرح «استادمحوری» از طرح‌های حوزه آموزش عالی است که با روی کار آمدن محمدعلی زلفی‌گل به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد، این طرح در ابتدا برای مقطع دکتری مطرح بود به طوریکه به مجموع‌ شیوه‌های پذیرش دانشجو در مقطع دکتری (Ph.D) اضافه شد تا هدایت اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان در راستای تحقیقات نیاز محور و مسأله محور کشور باشد.

طرح استاد راهنما از مهرماه سال جاری اجرا می‌شود

پس از آن طرح استادمحوری در مقطع کارشناسی ارشد هم مطرح شد، به طوریکه در این طرح اساتید طرح های تحقیقاتی خود را در سامانه نان( نظام ایده ها و نیازها که از سوی محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم راه‌اندازی شد) اعلام می‌کنند و سپس داوطلب بر حسب علاقه خود می‌تواند اقدام به شرکت در این طرح کند.

به تازگی وزیر علوم درباره طرح استادمحوری در دوره کارشناسی نیز صحبت کرد.

از وی درباره این طرح سؤال کردیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم با تشریح طرح استاد محوری که در راستای تحولات حوزه آموزش صورت می‌گیرد، گفت: با ابلاغ آیین نامه استادمحوری در مقطع کارشناسی، دانشجویان این مقطع نیز در طرح استادمحوری قرار می‌گیرند، به این صورت که هر دانشجوی مقطع کارشناسی از بدو ورود به دانشگاه یک استاد راهنما در کنار خود دارد که این استاد، دانشجو را تا زمان فارغ‌التحصیلی همراهی می‌کند.

به گفته وی، استاد راهنما می‌تواند به دانشجو درباره مسائل درسی، شخصی، اجتماعی، کاری و غیره مشاوره دهد.

وی درباره مزایای این طرح اظهار داشت: با اجرای این طرح، اساتید دانشگاه در کنار دانشجویان هستند و تربیت و تعلم دانشجویان به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

زلفی‌گل از حمایت وزارت علوم از اساتید دانشگاه در قالب طرح استادمحوری هم خبر داد.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1191547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =