روانشناسی زرد آرام‌بخش موقت / مشکلات ۱۰ ساله را نمی‌توان با نسخه مثبت‌اندیشی حل کرد

روانشناس گفت: توقع بهبود در چند جلسه خودش زمینه‌ساز گرفتاری در روانشناسی زرد است. مسئله‌ای که ۱۰سال است با آن درگیر هستید را که نمی‌شود با یک یا ۲ جلسه حل کرد. برای حل کردن این مشکل حداقل یک دهم زمانی که با مشکل درگیر هستید نیاز است.

 فاطمه محمدصادق روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در رابطه با روانشناسی زرد گفت: آسیب‌هایی که روانشناسی زرد می‌زند، در دراز مدت پدیدار می‌شود چراکه این نوع روانشناسی مانند مسکن عمل می‌کند موقتا باعث حال خوب افراد می‌شود؛ این روانشناسی فرد را از مشکل دور می‌کند و در واقع آگاهی‌هایی که فرد می‌تواند راجب شرایط فعلی‌اش به دست آورد تا بتواند به بهبود زندگی‌اش کمک کند را به دست نیاورده و در حال خوب موقتی خود غرق می‌شود و در آینده‌ای نه خیلی دور شرایط بدتر می‌شود و ممکن است که آن زمان برای اقدام کردن دیر باشد و خیلی از موقعیت‌های بهتری که می‌توانست به دست آورد را از دست بدهد.

 بیشتر بخوانید:

روانشناسان زرد به واسطه هوش کلامی بالا مردم را فریب می‌دهند/ اعلام اسامی متخلفان کافی نیست

 وی افزود: اکثر افراد برای حال خوبی که موقتا از روانشناسان زرد دریافت می‌کنند، طرفدار آن‌ها هستند ولی تبعات آن را بعد از مدتی می‌بینند.

 روانشناس در رابطه با این که چگونه می‌شود با روانشناسی زرد مقابله کرد گفت: می‌توان با اطلاع رسانی و آگاه سازی با افزایش روانشناسان زرد مقابله کرد. تا چند سال پیش اسم روانشناسان زرد به گوش کسی نخورده بود اما الان با آگاه‌سازی‌هایی که صورت گرفته است، این وضعیت بهتر شده است. اینکه حداقل مردم بدانند در کنار روانشناسی علمی گزینه دیگری نیز وجود دارد، بیشتر دقت می‌کنند.

 محمدصادق اظهار کرد: در فضای مجازی بلاگرها در رابطه با مباحث روانشناسی مانند فرزند پروری، همسرداری و غیره که هیچ تخصصی در آن ندارند نظر می‌دهند که اگر در این باره گاه سازی شود، بسیار کمک کننده است.  

 روانشناس علت مراجعه مردم به روانشناسان زرد را تمایل به درمان فوری دانست و گفت: مردم بیشتر اوقات به دنبال درمان فوری هستند به طوری که آن مشکل در رازمدت در زندگی‌شان پیش آمده است اما به دنبال این هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را حل کنند که این شدنی نیست. روانشناسی زرد پیشنهاداتی دارد که در کوتاه مدت می‌توانید مشکلاتتان را حل کنید مثلا می‌گویند با انجام این ۱۰ کار دچار اضطراب نمی‌شوید.

 وی تصریح کرد: نکته دیگری که در روانشناسی زرد وجود دارد، نادیده گرفتن تفاوت‌های فردی است. در روانشناسی علمی هر درمان برای یک فرد است زیرا که شرایط هرکس مختص به خود آن شخص است.

 محمدصادق گفت: توقع بهبود در چند جلسه خودش زمینه‌ساز گرفتاری در روانشناسی زرد است. مسئله‌ای که ۱۰سال است با آن درگیر هستید را که نمی‌شود با یک یا ۲ جلسه حل کرد. برای حل کردن این مشکل حداقل یک دهم زمانی که با مشکل درگیر هستید نیاز است.  

 روانشناس عنوان کرد: ما در مسیر ارزش‌های بنیادی خودمان زندگی‌مان را بسازیم و حرکت کنیم وقتی ما توقع داریم در کم‌ترین زمان و هزینه مشکلاتمان را حل کنیم، مسلما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که زیر بنای مشکلاتمان حل شود برای درست کردن زیر بنا باید وقت انرژی و هزینه گذاشت. پس وقتی مشاوره‌ای را انتخاب می‌کنید ببینید که آیا به تفاوت‌های فردی‌تان دقت می‌کند از ریشه مسائل را حل می‌کند؟ یا اینکه هر بار راه‌ حل موقتی می‌دهد و بیمار هر بار با مسئله تازه‌ای باز می‌گردد.

 انتهای پیام/                                                                            ‌
 

کد خبر: 1191835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =