چرا بازیگران کار در شبکه نمایش خانگی را ترجیح می‌دهند؟ / تلویزیون باید رویه‌اش را تغییر دهد

عملکرد ضعیف تلویزیون در سال‌های اخیر موجب دوری مردم و بازیگران از این رسانه شده و آنها بیشتر جذب شبکه نمایش خانگی و سریال‌های خوش رنگ و لعاب آن شده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، عملکرد ضعیف تلویزیون در سال‌های اخیر موجب دوری مردم از این رسانه شده و آنها بیشتر به‌دنبال جایگزینی برای این تلویزیون بوده‌اند تا بتوانند اوقات فراغت خود را پر کنند، در همین حین شبکه نمایش خانگی هم با تولیدات پر شمار و خوش رنگ و لعابی که داشته توانسته برای هر ذائقه‌ای سریال تولید کند و از این طریق یک جایگزین خوب برای تلویزیون به شمار برود.

بیشتر بخوانید:

ماجرای اختلاف عمو فیتیله‌ای‌ها / رفتار مافیایی در شبکه نمایش‌خانگی دیده می‌شود

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که توجه به شبکه نمایش خانگی نه تنها از جانب مردم صورت گرفته بلکه بازیگران و عوامل تولید فیلم و سریال نیز حضور در این پلتفرم به را کار در تلویزیون ترجیح می‌دهند.

برنامه‌های تلویزیون با افت زیادی همراه است

اکثر هنرمندان دلیل چنین موضوعی را افت کیفیت فیلمنامه‌هایی که در سال‌های اخیر باری تلویزوین ساخته شده می‌دانند تا جایی که  زهره صفوی بازیگر سریال پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز می‌گوید: کارهایی که در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود بسیار بهتر از تلویزیون هستند و این دو اصلا با هم قابل مقایسه نیستتند، این روزها مشاهده می‌کنیم که شبکه نمایش خانگی توانسته بسیار موفق‌تر از تلویزیون عمل کند.

بازیگر سریال آکتور ادامه می‌دهد: در حال حاضر برنامه‌های تلویزیون با افت زیادی همراه است و همه برنامه‌های صدا و سیما از کیفیت پایینی برخوردار هستند و همین عامل سبب گرایش مردم به ماهواره و سریال‌های آن طرف آبی شده است.

صفوی در پایان با تاکید بر اینکه مدیریت کنونی صدا و سیما دارای ایرادات زیادی است، گفت: بهتر است مسئولان روشی را که برای مدیریت تلویزیون در پیش گرفته‌اند تغیییر دهند، چرا که در گذشته سریال‌هایی با داستان‌هایی خوب داشتیم اما در حال حاضر این‌گونه نیست و به بیشتر سریال‌ها آب بسته می‌شود.

شبکه نمایش خانگی رسانه فراگیر نیست

برخی دیگر هم اختیاری بودن انتخاب سریال‌ها را دلیل جذب شدن مردم به سوی شبکه نمایش خانگی می‌دانند به طوری که، صادق یاری تهیه‌کننده مجموعه‌های «ممنوعه» و «کرگدن»در گفت‌وگویی عنوان می‌کند که تلویزیون یک رسانه فراگیر است، اما شبکه نمایش خانگی رسانه فراگیر نیست.

وی می‌افزاید: وقتی رسانه فراگیر است انگار فیلم سینمایی را در سینما تماشا می‌کنید که آن هم برای خود یک‌سری محدودیت‌های خاص دارد. شبکه نمایش خانگی هم محدودیت‌های خاصی دارد و نوع سلیقه و ذائقه آن متفاوت است ولی باز اختیاری است و هزینه‌ای برای آن پرداخت می‌شود و مردم این را مشاهده می‌کنند. درحالی که مردم برای سریال‌های تلویزیون هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، تماشای سریال‌های تلویزیونی از دیرباز یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه مردم بوده و هست و ظهور رسانه‌های مختلف اعم از شبکه نمایش خانگی، ماهواره و غیره نه تنها باید موجب شود که این رسانه در تولید آثارش دقت و ظرافت لازم را به خرج دهد بلکه باید به‌عنوان یک رسانه قدیمی به گونه‌ای عمل کند که از رسانه‌های نوظهور هم پیش افتد اما متاسفانه آنچه در سال‌های اخیر مشاهده کردیم چیزی جز این بوده که این مسئله بیشتر به سیاست‌های اشتباهی که توسط مدیران اتخاذ شده باز می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =