توسعه خدمات غربالگری سلامت روان برای دانشجویان

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: ۶ خدمت غربالگری سلامت روان برای دانشجویان اجرا می‌شود. سعی داریم خدمات غربالگری سلامت روان دانشجویان را گسترش دهیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احد بنار اظهار کرد: یکی از مهمترین استراتژی های معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در حوزه مشاوره و روانشناسی، تسری برنامه های مشاوره و غربالگری سلامت روان دانشجویان است.

بیشتر بخوانید:

کاهش میانگین سن خودکشی در کشور / مسئولان به فکر سلامت جامعه و شادی اجتماعی باشند

وی افزود: ما در حوزه دانشجویی وزارت بهداشت از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳ استراتژی جدید به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرده ایم و در این استراتژی مباحث روانشناسی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را به دانشگاه ها اعلام کرده ایم و از آنها خواسته ایم که به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یک برنامه خاص در دانشگاه های علوم پزشکی اجرا خواهد شد و به این ترتیب مرکز مشاوره سبک زندگی ایرانی اسلامی را در دانشگاه ها ایجاد می کنیم. موضوع راه اندازی این مراکز تا دو هفته آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود تا آن را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه های علوم پزشکی ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی وجود دارد و قرار است این مراکز ارتقاء پیدا کنند و به مرکز تبدیل شوند. این مراکز شامل خدمات مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی، ازدواج و پیوند، ارتباط و خانواده خواهند بود.

بنار خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه های علوم پزشکی ملزم هستند این مراکز را با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها راه اندازی کنند.

وی گفت: راه اندازی این مراکز به زودی اتفاق می افتد. در حال حاضر آئین نامه آن تدوین شده و در حال تایید نهایی است و به زودی ابلاغ می شود.

مدیرکل خدمات دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در این مراکز دانشجویان خدمات ویژه در حوزه موضوع پیوند و ازدواج دریافت می کنند. طی بررسی صورت گرفته مشخص شد که دانشجویان طی دو سال آینده به ازدواج فکر می کنند و وظیفه ما این است که شرایط را برای دانشجویان فراهم کنیم تا ازدواجی مناسب و در زمان زمناسب داشته باشند.

وی اظهار کرد: ۶ خدمت غربالگری سلامت روان برای دانشجویان اجرا می شود و تاکنون هم تعداد زیادی از دانشجویان از آن استفاده کرده اند و سعی داریم خدمات غربالگری سلامت روان دانشجویان را گسترش دهیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1192861

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =