نرخ جدید خرید توافقی برنج اعلام شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام نرخ جدیدخرید توافقی برنج پرمحصول گفت: از گلوگاه تا نور مراکز خرید توافقی آماده خرید برنج شالیکاران است.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید محصول برنج، سبب شد نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

جزییات عرضه برنج ایرانی ارزان قیمت

وی با بیان اینکه براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ابلاغ شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول در ارقام پرمحصول اعلام شده است، افزود: نرخ جدید خرید انواع برنج براساس حداکثر ۸ درصد شکستگی برنج  در رقم ندا هر کیلو ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان و برنج شیرودی به قیمت ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و رقم فجر هم ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش می‌رسد.

وفائی‌نژاد با تاکید بر اینکه برنج در بسته‌های ۱۰ کیلویی خرید و فروش می‌شود، تصریح کرد: برای تحویل ۲ هزار و ‌۵۵۰ تن ‌برنج پرمحصول قرارداد با تشکل‌های صنفی منعقد شد و برنج‌ها نیز باید به دور از حشره تحویل مراکز خرید شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: اداره کل غله مازندران آمادگی قرارداد با تشکل‌های صنفی خرید و فروش برنج را دارد.

وفائی‌نژاد خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج‌های پرمحصول با ورود اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی‌داران و اتحادیه تعاونی روستایی استان در محدوده شهرستان گلوگاه تا نور انجام می‌شود و محدودیتی در خرید و تحویل برنج به مراکز وجود ندارد.

وی همچنین گفت: انبارهای شهرستان بابل و فریدونکنار آمادگی خرید برنج پرمحصول تشکل های صنفی را دارد.

وفائی‌نژاد ادامه داد: قبل از اعلام نرخ جدید خرید برنج ندا هر کیلو ۳۳ هزار تومان و قیمت برنج شیرودی هر کیلو ۳۹ هزار تومان بود و خرید برنج فجر هم در دستور کار نداشتیم که در ابلاغ جدید در دستور خرید و فروش قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =