ضرورت تشکیل کارگروه اقتصادی در دانشگاه‌ها/ بودجه دانشگاه باید از شهریه دانشجویی بی‌نیاز شود

استاندار یزد گفت: در حوزه بودجه مراکز آموزشی، کارگروه اقتصادی و مولدسازی نیاز است تا دانشگاه از اتکا به شهریه دانشجویی بی‌نیاز شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هجدهمین جلسه هیات امنا  به ریاست علی اکبری، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا دهقانی اشکذری، ریاست دانشگاه آزاد استان یزد و مهران فاطمی، استاندار و سایر اعضا هیات امنا در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

کلیات بودجه سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه آزاد استان یزد تصویب شد

مهران فاطمی، استاندار یزد با اشاره به ماهیت متفاوت دانشگاه آزاد با دولتی اظهار کرد: این دانشگاه دارای یک ساختار درآمد و هزینه است و ساز و کارهای اداره آن متفاوت و سخت تر از دانشگاه های دولتی است لذا باید متناسب با آن برنامه‌ریزی کرد.

استاندار یزد افزود: در حال حاضر ساختار مدیریتی دانشگاه با کم و زیاد شدن دانشجو دارای نوسان است و تصمیمات بودجه‌ای دانشگاه  باید مستقل از کم و زیاد شدن دانشجو برنامه‌ریزی کرد.

فاطمی در ادامه سخنان خود با بیان این که ماموریت دانشگاه تنها آموزشی نیست ادامه داد: اتکا اصلی بودجه به دانشجو مشکل ساز است و باعث صلب قدرت مانور از مسئولین این دانشگاه شده است.

این مقام ارشد دولت در استان، سازمان اقتصادی را نیاز دانشگاه یاد کرد و فروش زمین به عنوان اصلی‌ترین دارایی دانشگاه به صورت خام را برای دانشگاه بی‌فایده دانست.

استاندار استان یزد شکل‌گیری کار گروه اقتصادی و مولدسازی را نیاز اصلی دانشگاه برشمرد و کمک و مساعدت خود را برای این کار بزرگ اقتصادی اعلام کرد.

وی در پایان از حمایت استانداری از دانشگاه آزاد اسلامی گفت و آمادگی خود را برای هر گونه کمک در جهت چند برابر شدن ارزش افزوده زمین  در قالب کمیسیون ماده 5 اعلام کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1193494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =