درخواست بسیج دانشجویی از فرمانده سپاه برای برخورد با ایجادکنندگان ناامنی / تشکل‌های دانشجویی به عزل معاون سیاسی وزارت کشور واکنش نشان دادند

«لزوم برخورد قاطع با عاملان حمله به شاهچراغ، ایجاد ۲۰ تا ۳۰ واحد برای زوجین تا سال آینده و تسهیلات ویژه فرزندآوری برای دانشجویان علوم پزشکی» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «برپایی دسته عزاداری دانشجویی در محکومیت اقدام تروریستی حرم شاهچراغ و درخواست بسیج دانشجویی از رئیس جمهور برای حل مشکل زمین‌های اطراف دانشگاه الزهرا » از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

بیشتر بخوانید:

لزوم برخورد قاطع با عاملان حمله به شاهچراغ / پرچم سرخ انتقام بر فراز استان فارس به اهتزاز درآید

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به « اعزام دانشجویان به اربعین از سوم شهریورماه و انتصاب رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور » اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ سوم مرداد ماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی  

درخواست دفاتر بسیج دانشجویی از فرمانده سپاه برای برخورد با ایجادکنندگان ناامنی

۳۰ دفتر بسیج دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه ای خطاب  به سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران درباره حادثه تروریستی شاهچراغ ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدا، خواستار برخورد قاطع با ایجادکنندگان هر نوع ناامنی در کشور شدند.

در این نامه خاطرنشان شده است: انتظار ما از دستگاه امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران که توانایی ریشه‌کن کردن فتنه‌های عظیم در منطقه غرب آسیا را دارا بوده اند و فضای کلی کشور را همیشه ایمن نگه داشته‌اند، برخورد قاطع با ایجادکنندگان هر نوع ناامنی در میهن اسلامی است تا این دست اتفاقات دیگر تکرار نشود. جنایت اخیر به ما نشان داد تروریسم تکفیری باری برای امتداد فتنه اقدام می کند و بار دیگر می خواهد آغازگر فتنه‌های جدید شود.

برپایی دسته عزاداری دانشجویی در محکومیت اقدام تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

تجمع دانشجویی و دسته عزاداری دانشجویان حاضر در طرح ولایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران  در پی اقدام تروریستی حمله به حرم مطهر شاهچراغ در حرم مطهر رضوی برگزار شد. در این مراسم ضمن راهپیمایی در صحن‌های مختلف منور و ملکوتی حضرت شمس الشموس(ع)، ذکر مصیبت و عزاداری صورت گرفت و سپس در مسجد گوهرشاد تجمعی انجام شد.

گفتنی است اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در اثنای این برنامه ضمن در دست داشتن تابلو های مفهمومی با شعار های انقلابی، ضمن اعلام انزجار از دشمنان اسلام و انقلاب، بار دیگر با آرمان های امام و شهدا بیعت کرده و ایستادگی خود تا پای جان در راه این مرز و بوم را فریاد زدند.

لزوم برخورد قاطع با عاملان حمله به شاهچراغ / پرچم سرخ انتقام بر فراز استان فارس به اهتزاز درآید

جمعی از تسکل‌های دانشجویی در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی و محکومیت حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ در شیراز، خواستار برخورد با عاملان این جنایت شد.

در بخشی از بیانیه جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی آمده است: مسئولان امر باید بدانند انتقام و برخورد با عاملین این جنایت باید در تراز اهداف دشمنان اصلی این مرز و بوم و برنامهٔ دشمن برای ناآرامی در ایران باشد. بدون تعارف این جنایات باید در نطفه خفه شود. فوراً باید پرچم سرخ انتقام بر فراز استان انقلابی فارس و آن حرم مطهر به اهتزاز درآید.

همچنین اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) اعلام کرد: در روزهایی که استکبار جهانی و دشمنان اسلام، علی رغم طراحی و اجرای پروژه هتک حرمت به مقدسات اسلامی و با به کارگیری مزدوران رسانه‌ای و با بهانه شعارهای حقوق بشری در اوج ضعف و بی هویتی و استیصال قرار دارند، جنایت و جسارت مجدد در حرم شریف حضرت شاهچراغ (ع) نشانه‌ای هویدا از ضعف آشکار و شکست ابدی آن‌ها در برابر گفتمان اسلام می‌باشد. تردیدی وجود ندارد که اتاق فکر و آبشخور هتاکی به قرآن کریم و توهین به مقدسات اسلامی و گسترش تفکر تکفیری به خالق داعش و تروریست اعظم یعنی آمریکای جنایتکار مربوط می‌شود.

بسیج دانشجویی مسئول اجرایی اعزام کاروان‌ها به اربعین است/ اعزام دانشجویان از ۳ شهریورماه

حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام کاروان‌های دانشجویی برای شرکت در اربعین از سوم شهریورماه خبر داد. 

همچنین وی مطرح کرد: مسئولیت اجرایی اعزام کاروان‌ها از دانشگاه‌ها به مراسم اربعین بر عهده بسیج دانشجویی بوده که با هماهنگی شورای فرهنگی و سایر نهادهای متولی فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. همچنین در این راستا ساماندهی امور بر عهده نهاد رهبری و معاونت‌های فرهنگی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت است.

وزیر کشور توضیح دهد با چه منطقی معاون سیاسی خود را تغییر داده است

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در بیانیه‌ای به عزل معاون سیاسی وزیر کشور اعتراض کرد.  

در این بیانیه مطرح شده است: تعامل مناسب بین دولت و مجلس زمانی رقم می‌خورد که زیر علم آرمان‌های امام باشد؛ در غیر این‌صورت معاملات پشت پرده افتخاری ندارد که آن را در بوق و کرنا کرده‌اید! وزیر کشور باید صراحتاً توضیح دهد که با چه منطقی معاون سیاسی خود را نه از روی ترس از استیضاح بلکه ظاهرا در پوشش «از خودگذشتی دولت» تغییر داده است؟

نامه بسیج دانشجویی به رئیسی برای حل مشکل زمین‌های اطراف دانشگاه الزهرا

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، علامه طباطبایی و اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران خواستار حل مشکل زمین‌های محله ده‌ونک در اطراف دانشگاه الزهرا شدند.

در این نامه عنوان شده است: متاسفانه با خبر شدیم در ۱۷ مردادماه حکمی جهت تخلیه‌ محل سکونت به برخی از ساکنین داده شده و در آن مهلتی یک هفته‌ای جهت اجرا مقرر گشته است. بنا بر ادلّه‌ها موجود از جنابعالی خواستار تعلیق در اجرای حکم تا به ثمر رسیدن فرایند پیگیری پرونده هستیم.

در این نامه تصریح شده است: پروندهٔ ده‌ونک به دلیل وجود ابهامات جدی و قابل تأمل امکان رسیدن به حکم نهایی را ندارد و مادامی که این ابهامات حقوقی حل نشود هرگونه اجرای حکم محل تشکیک است.  اینگونه عملکرد پر ابهام و متناقض با توجه به تجربیات گذشته موجبات رخ دادن اتفاقات ناگوار در ده‌ونک شده و تبعات اجرای بدون تعقل و خرد احکام سبب سواستفاده سودجویان و فرصت‌طلبان معاند می‌شود. مبدل شدن «اجرای حکم محلی» بدون درنظر گرفتن جمیع شرایط به یک «بحران اجتماعی در سطح ملی» دور از انتظار نیست.


هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور شد+ سوابق

سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران در حکمی هادی قاسمی را به عنوان رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور منصوب کرد. 

گفتنی است، پیشتر قاسمی مسئولیت‌هایی از جمله مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو، مسئولیت ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ و مسئولیت اردوهای دانشجویی روایت پیشرفت را در کارنامه خود دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیسی خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی شد

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نکاتی را درباره انتخابات اتاق بازرگانی ایران و انتخاب سلاح ورزی مطرح کرد.

 در این نامه عنوان شده است: مشخص نیست چگونه ممکن است؛ سلاح‌ورزی از نزدیکان به حزب کارگزاران سازندگی با پرونده قضایی در شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳۲ و با سابقه گم شدن ۱۵۰۰ میلیاد تومان در دوره نایب رییسی ایشان در اتاق بازرگانی، به عنوان ریاست اتاق بازرگانی ایران انتخاب شود و حیثیت دولت انقلابی را زیر سوال ببرد. دقیقا با چه حجتی، بی‌لیاقتی و بی‌تعهدی منجر به ارتقا می‌شود؟تخلفات آقای سلاح‌ورزی صرفاً به فساد مالی محدود نمی‌شود و شواهد موجود به روشنی نشان از سابقه فعالیت ایشان در تبلیغ و نشر شایعات فتنه پاییز ۱۴۰۱ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و در حال حاضر نیز رسانه‌های معاند فارسی‌زبان، به صورت ویژه از این فرد حمایت کرده و بر حضور وی در اتاق بازرگانی اصرار دارند.

در بخشی از این تصریح شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به طور جدی خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و برکناری آقای حسین سلاح‌ورزی است؛ لذا از جنابعالی خواستاریم که هر چه سریع‌تر دستورات لازم را در این باره مبذول فرمایید و مستندات تخلفات ایشان را نیز جهت رسیدگی در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهید و همچنین برخورد جدی با انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی و معاونت حقوقی اتاق بازرگانی که به رد صلاحیت نهادهای‌مربوطه توجهی نداشته و انتخابات را با حضور نامزد فاقد صلاحیت برگزار کرده‌اند در دستور کار قرار بگیرد.

دانشجویان مقابل وزارت کشور تجمع کردند 

 جمعی از دانشجویان و اقشار مختلف مردم بعد از ظهر امروز سه‌شنبه 24 مردادماه ماه در اعتراض به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تجمع کردند.

لازم به ذکر است، دانشجویان با نشستن بر زمین و در دست داشتن پلاکارد، مقابل وزارت کشور تحصن کردند و خواستار حضور مسئولان این وزارتخانه بین معترضان شدند.

در این راستا نیز عبدالله مرادی مدیر کل سیاسی و امنیتی وزارت کشور  بین دانشجویان معترض حاضر شد و گفت: مطالبه حق انشجویان بوده و پاسخ وظیفه مسئولان است. 

حوزه صنفی_دانشجویی 

 ۲۰ تا ۳۰ واحد برای زوجین تا سال آینده ایجاد می‌شود

مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به فقدان خوابگاه متاهلی در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ۲۰ تا ۳۰ واحد برای زوجین تا سال آینده ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: من بعید می‌دانم این خوابگاه‌های متاهلی برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه آماده شوند؛ اما تلاش داریم تا مقدمات ساخت آن را در سال آینده فراهم کنیم.

تسهیلات ویژه فرزندآوری برای دانشجویان علوم پزشکی

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت با اشاره به تسهیلات ویژه فرزندآوری برای دانشجویان علوم پزشکی گفت: تسهیلات کاری و موافقت با میهمانی در دانشگاه دیگر برای بانوان باردار و دارای فرزند کوچک در نظر گرفته‌ شده است.

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت را برای دانشگاه های علوم پزشکی به‌ عنوان یک شاخص عملکردی در نظر گرفته ایم و بر اساس برای هر دانشگاه کارنامه صادر می‌کنیم، گفت: دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موظفند در ارتباط با جوانی جمعیت همچون ستاد مرکزی، کارگروه و کمیته های عملیاتی تشکیل دهند و اقدامات خود را به ما منعکس کنند.

ارتقای کیفی همزمان با رشد کمی باید در صدر اولویت دانشگاه‌ها باشد

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان  اعتقاد دارد که با توجه به اینکه دانشگاه‌ و مراکز آموزش عالی کشور از نظر کمی رشد و توسعه بسیاری پیدا کرده‌اند، اما از نظر کیفی رشد متوازنی نداشته اند و توجه به ارتقای کیفی همزمان با رشد کمی باید در صدر اولویت های دانشگاه ها واقع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =