جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به عزل معاون سیاسی وزیر کشور تجمع خواهند کرد

جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به عزل معاون سیاسی وزارت کشور امروز(سه شنبه) ۲۴ مردادماه مقابل وزارت کشور تجمع خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به عزل معاون سیاسی وزارت کشور امروز(سه شنبه) ۲۴ مردادماه ساعت ۱۷ مقابل وزارت کشور تجمع خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای برکناری معاون سیاسی وزارت کشور چه بود؟

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور چند روز پیش در خبری کوتاه از تغییر محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی این وزارتخانه خبر داد. ماجرا از این قرار بود که خردادماه سال جاری، معاون سیاسی وزارت کشور در بخشنامه‌ای تصریح کرده بود: «فرمانداران، بخشداران و معاونین فرماندار ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای  در روابط با نمایندگان محترم مجلس در مدت باقی مانده تا انتخابات برای پیشگیری از هر گونه سوءبرداشت، نسبت به عدم همراهی و معیت نماینده محترم در حوزه انتخابیه در موضوعات و جلسات شائبه‌دار، حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.»

این بخشنامه با واکنش تند نمایندگان مواجه و آنها خواستار برکناری معاون سیاسی وزارت کشور و یا استیضاح وزیر شده بودند. وزیر کشور نیز پس از این ماجرا، بخش هایی از این بخشنامه که مورد اعتراض نمایندکان بود را لغو و با آنها در این باره گفت‌وگو کرده بود.

در این راستا جریان دانشجویی نیز اعتراضات و واکنش‌هایی به این موضوع داشتند. به عنوان مثال سه تشکل دانشجویی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره بخشنامه اخیر معاونت سیاسی وزارت کشور درباره تعیین راهبرد سلامت انتخابات به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای نوشتند. 

در بخشی از این نامه تصریح شده است: آقایان نمایندگان مجلس پیشنهاد ما من باب النصیحه للائمه المسلمین این است که در یک سال باقی مانده از مسئولیت بیش از آنکه به فکر مسائل حاشیه ای و نمایشی باشید به فکر حل مسائل مردم بوده و باقیات الصالحاتی برای قبر و قیامتتان فراهم آورید. تاسف بار است که از مجلس شنیده شود اگر معاون سیاسی عزل نشود وزیر را استیضاح میکنیم، آقایان این منطق از کجا آمده است.

جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به عزل معاون سیاسی وزیر کشور تجمع خواهند کرد

انتهای پیام/

کد خبر: 1194029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =