سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم شد + سوابق

طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سجاد محمدعلی‌نژاد مدیرکل سابق حوزه شهردار تهران به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزیر منصوب شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، زلفی‌گل در این حکم خطاب به محمدعلی نژاد تاکید کرد: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید. انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبنای علمی و روحیه انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری مدیران و کارکنان (یاوران علمی) آن معاونت و دانشگاه‌ها، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه ارتقای فناوری نوآورانه با رویکردی تحول‌گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی به دیپلماسی و مرجعیت علمی و فناوری به انجام رسانید.

بیشتر بخوانید:

سید محمد آقامیری استاندار قم شد + سوابق

تلاش همه جانبه جهت تبیین معضل بیکاری به عنوان مسئله اول کشور، حمایت از توسعه عدالت محور و استقرار زیست بوم نوآوری شامل پارک‌های علم و فناوری، نواحی و پهنه‌های نوآوری، مراکز رشد واحدهای فناوری و مراکز نوآوری در سراسر کشور با هدف ایجاد اشتغال و تولید ثروت مولد، تعامل، تکامل هم‌افزا، هماهنگی، هم‌افزایی، تقسیم کار ملی و اجتناب از موازی کاری با نهادهای نظام نوآوری به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به ماموریت و وظایف سازمان‌ها از وظایفی است که وزیر علوم در این حکم برای معاون جدید فناوری این وزارتخانه اعلام کرده است.

در این حکم از دیگر وظایف معاون فناوری جدید وزارت علوم، بازنگری و تسهیل فرآیندهای مالی و معاملاتی نهادهای زیست بوم نوآوری متناسب با ماموریت آنها، بسترسازی برای ارتقاء شاخص‌های اشتغال‌زائی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های نوآفرین (استارت آپ‌ها) و شرکت‌های کوچک متوسط، بسترسازی برای تعامل و همکاری حداکثری فی ما بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با عناصر زیست بوم نوآوری و فناوری، ‌ تسهیل تبدیل علم به فناوری و ثروت از طریق تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری و ایجاد شرکت‌های زایشی با محوریت اعضای محترم هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ‌پیشنهاد قوانین و اجرای سیاست‌های تشویقی برای ورود اساتید و دانشجویان به نظام نوآوری و بازنگری آیین‌نامه ارتقاء در حوزه نوآوری و فناوری، تقویت همکاری‌های راهبردی و افزایش سهم بخش خصوصی در سرمایه گذاری زیر ساختی و فناورانه در زیست بوم فناوری و طراحی ساز و کارهای لازم جهت جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص، خبره و کارامد در ارکان نظام نوآوری و فناوری عنوان شده است.

بر اساس این خبر، سجاد محمدعلی نژاد دارای دکتری مخابرات میدان و عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با مرتبه دانشیاری است که پیش از این مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست شهرداری تهران بوده است، همچنین ریاست دانشکده فنی و مهندسی و معاونت اداری و مالی دانشگاه قم را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه ضمن قدردانی از زحمات امید رضایی‌فر سرپرست این معاونت در مدت تصدی مسوولیت تشکر کرد. رضایی فر پیشتر مدیرکل سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم بود و از ۲۶ فروردین با حکم وزیر علوم سرپرست معاونت فناوری و نوآوری و جایگزین علی خیرالدین معاون پیشین فناوری و نوآوری وزارت علوم شده بود.

به گزارش ایرنا، علی خیرالدین معاون پیشین فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دی ماه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =