عربستان سعودی اولین شبکه نسل پنجم تلفن همراه بدون کربن می‌سازد

عربستان سعودی در حال راه‌اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراهی است که بسیار نوآورانه است؛ هم دوستدار محیط زیست است و هم با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ امروزه مراکز مخابراتی برای راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم یا چهارم تلفن همراه با هم رقابت می‌کنند. اما آیا تا به حال به پیامدهای منفی این شبکه‌ها روی محیط زیست فکر کرده‌اید؟

برای راه‌اندازی خدمات پهنای باند برای شبکه‌های نسل چهارم و پنجم برق زیادی مورد نیاز است و برق مورد استفاده در این شبکه‌ها با انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای همراه است و هر چه ظرفیت شبکه بیشتر باشد، انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتر می‌شود. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. آلاینده‌های دیگری مثل دی‌اکسید گوگرد و اکسید نیتروژن هم از این شبکه‌ها منتشر می‌شود. همچنین این شبکه‌ها از نظر پایایی منابع طبیعی و محیط زیست، ناپایدار است و با توجه به اینکه همه جوامع جهانی در میانه یک تغییر جهانی به سمت منابع تجدیدپذیر انرژی هستیم، شرکت‌های ارائه‌دهنده پهنای باند در جهت کاهش ردپای دی‌اکسید کربن تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا ایده‌ شهر "لاین" عربستان سعودی از یک ایرانی است؟

و اکنون، در یک تغییر امیدوارکننده به سمت این هدف، توسعه‌دهنده املاک و مستغلات مستقر در عربستان سعودی با نام «رد سی گلوبال» با اپراتور تلفن همراه Zain KSA برای راه‌اندازی اولین شبکه نسل پنجم بدون کربن در جهان همکاری می‌کند.

شبکه نسل پنجم بدون کربن

شرکت رد سی گلوبال در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که شبکه نسل پنجم بدون کربن در استراحتگاهی در دریای سرخ راه‌اندازی خواهد شد. این شبکه نوید سرعت بالای اتصال را با استفاده از انرژی صددرصد تجدیدپذیر داده است. این برق قرار است از بیش از ۷۶ هزار پنل خورشیدی تولید شود که در فضایی با وسعت ۲۸ هزار کیلومتر قرار داده می‌شوند.

این یکی از طرح هایی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی راه‌اندازی کرده است.

جان پاگانو، مدیر عامل گروه رد، گفت: امیدواریم که با استفاده صددرصدی از انرژی تجدیدپذیر در منطقه مهم رد سی و صرفه‌جویی ۳۰ درصدی از منابع طبیعی تا سال ۲۰۴۰، پیشگام توسعه گردشگری احیاکننده در جهان شویم.

او افزود: این اهداف بلندپروازانه نیازمند شرکای جاه‌طلب است و همکاری ما با Zain KSA فراتر از ارتباطات راه دور است و به پایداری و حفاظت از محیط زیست گسترش می یابد.

برج‌هایی که چاپ می‌شوند

https://luxurylaunches.com/wp-content/uploads/2023/08/red-sea-global-partners-zain-ksa-2.jpg

این طرح از جنبه‌های مختلف بسیار نوآورانه و فناورانه است. برج‌های این شبکه با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی طراحی و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با چشم‌انداز پرجنب و خروش دریای سرخ ترکیب بصری جالبی داشته باشد. نمای بیرونی آنها شبیه به صخره است و همخوانی بسیار خوبی با محیط اطرافش دارد.

سلطان بن عبدالعزیز الدغیثر، مدیر عامل اپراتور تلفن همراه زین عربستان سعودی، گفت: در این طرح متعهد به بومی‌سازی نوآوری و ترویج استفاده از محتوای محلی هستیم و برج‌های این شبکه هم از این نظر با موفقیت ساخته شده‌اند.

کاهش ردپای کربن

https://luxurylaunches.com/wp-content/uploads/2023/08/the-red-sea-project-3-770x463.jpg

این پروژه به سه هدف اصلی دست خواهد یافت: حفظ محیط زیست، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش اعوجاج بصری.

الدغیثر گفت: به عنوان یک ارائه دهنده پیشرو در خدمات مخابراتی و دیجیتال، به این دستاورد بسیار مفتخریم و مطمئنیم این پروژه راه ما را برای تبدیل شدن به یک ارائه دهنده فناوری پایدار پیشگام هموار می‌کند.

وی افزود: با همکاری رد سی گلوبال که یکی از توسعه‌دهندگان رویایی جهان برای توسعه پایدار است، تعهد کرده‌ایم که بین دستیابی به سعادت انسان‌ها و حفظ طبیعت و پایداری آن برای نسل‌های آینده تعادل ایجاد کنیم. این اصلی است که عربستان سعودی برای چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =