برگزاری دومین دوره‌ توان‌افزایی آشنایی با معارف دفاع مقدس برای اساتید ۷ استان کشور

دومین دوره‌ توان افزایی استادان درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین و همدان به میزبانی دانشگاه آزاد استان رشت در حال برگزاری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد جلایی در این مراسم با بیان اینکه انتقال مفاهیم درس آموز و فرهنگ ساز دفاع مقدس به نسل جدید باید به بهترین نحو در دانشگاه‌های کشور اجرایی شود، اظهار کرد: نقل، تحلیل درست و تطبیق حماسه‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس از سوی استادان پیشکسوت و رزمندگان، سه عامل اثرگذار و مهم در روند انتقال درست مفاهیم دفاع مقدس در مراکز دانشگاهی است. 

جوانان از ارزش‌های اخلاقی آزادگان الگو بگیرند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری گیلان با اشاره به تلاش‌های چندین ساله استکبار برای دور کردن نسل جدید از اسلامی، دینی و به‌ویژه دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان گنجینه درس معرفت و وفاداری هستند که اگر از این گنج در دانشگاه‌ها استفاده شود، دیگر هیچ قدرتی توان ایجاد جنگ نرم و فرهنگی را علیه کشور ندارد.

مدیرکل ترویج علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این مراسم با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس در جامعه و مراکز علمی و آموزشی، اظهار کرد: هیچ کشوری به مانند ایران رهبرانش همچون رهبر معظم انقلاب نسبت به ترویج فرهنگ دفاع مقدس تأکید و اهتمام نداشتند.

حسن زمانی نقش برگزاری دوره‌ توان افزایی اساتید در ترویج فرهنگ شهادت در کشور را بسیار مؤثر برشمرد و گفت: امروز نقصان‌های در عرصه‌ی عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها وجود دارد که این دوره‌ی توان افزایی می‌تواند آسیب‌های مرتبط با ترویج فرهنگ دفاع مقدس رفع کند.

حسن حبیبی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه تربیت نسلی انقلابی و وفادار به ارزش‌ها از عوامل مؤثر و مهم در ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است، اظهار کرد: ملتی که به ارزش‌ها و حماسه‌های ماندگار فرزندان دلیرش پایبند و نسبت بدان آگاه باشد با اتکا به توان ملی قله‌های پیشرفت و توسعه را با سرعت فتح نموده و به الگویی کارآمد و اثرگذار در عرصه‌ی جهانی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به آمادگی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص ارائه وصایا و زندگی‌نامه شهدا به دانشگاه‌های گیلان در خصوص تدریس به دانشجویان گفت: این نهاد این آمادگی را دارد که وصایا و زندگی‌نامه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را در راستای ترویج فرهنگ شهادت و آشنایی نسل جدید با دوران دفاع مقدس در اختیار اساتید مربوطه قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسؤول برگزاری دومین دوره‌ توان افزایی استادان استان‌های هفت گانه‌ شمال کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه در این دوره، حدود ۱۳۰ نفر از استادان واحدهای دانشگاه آزاد استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین و همدان حضور دارند، اظهار کرد: شرکت کنندگان در مدت سه روز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات سازنده خود در خصوص نحوه‌ی تعالی بخشی و اثرگذاری بیشتر به مخاطبان جوان می‌پردازند و آسیب‌های موجود در راه تحقق این اهداف را شناسایی می‌کنند.

محمد دوستار با بیان اینکه این دوره تا روز دوشنبه، ۶ شهریور ماه و به مدت سه روز تداوم دارد، افزود: آموزش تخصصی، هویتی، مهارتی و تربیتی دانشجویان از محورهای اصلی فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در روند تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1195714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =