جوانان از ارزش‌های اخلاقی آزادگان الگو بگیرند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان به مناسبت سال‌روز بازگشت آزادگان به میهن، جوانان را به الگوگیری از ارزش‌های اخلاقی و رفتاری «آزادگان» برای بنا کردن آینده کشورمان فراخواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در حاشیه دوره آموزشی ملی «توان‌افزایی و آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» به میزبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: برای مقابله با جنگ ترکیبی که در آن دشمن بیش‌ترین تمرکز خود را معطوف به جوانان کرده، باید از ارزش‌ها و الگوهای دفاع مقدس -که به فرموده مقام معظم رهبری مانند یک «دانشگاه» است و درس‌های بسیاری دارد- استفاده کرد. برای دست‌یابی به این مهم و اثرگذاری بر مقاطع مختلف سنیِ در موضوعات مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، تبیین ارزش‌ها و الگوهای دفاع مقدس با استفاده از زبان اثرگذار خصوصاً با بهره از ظرفیت «هنر و ادبیات» در قالب سینما، تئاتر، داستان، شعر، بازی‌های رایانه‌ای، فضای مجازی و ... از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. این تبیین‌گری، وقتی مخاطبِ ما شامل نسل‌های جوان و نوجوان است، اهمیت دوچندانی می‌یابد؛ زیرا این نسل وظیفه تحقق گام دوم انقلاب و زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی را بر عهده داشته و مدیران فردای کشور هستند.

آزادی اسرا شیرین‌ترین لحظه بود/ اتحاد و تلاش، رمز پیشرفت ایران

محتوای دفاع مقدس، بدون تحریف در اختیار جامعه است

محمد رضایی در رابطه با چالش‌های موجود در زمینه ارتباط‌گیری اثربخش با نسل جدید افزود: محتوای دفاع مقدس باید بدون تحریف در اختیار اقشار مختلف قرار گیرد و دستگاه‌های فرهنگی مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و دیگر سازمان‌ها و مجامع فرهنگی به‌طور خلاقانه و اثرگذار با توجه به حوزه تخصصی فعالیت خود، به تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای اقشار مختلف جامعه بپردازند.  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محتوای دست اول و خالص را در اختیار سازمان‌ها و مجامع مرتبط قرار می‌دهد و آن‌ها باید با توجه به مقتضیات موجود و با استفاده از زبانی که مورد پذیرش جامعه قرار می‌گیرد، تولید محتوای هدفمند و اثرگذار را در دستورکار خود قرار دهند.

شهدا متعلق به همه ایرانیان‌اند

وی ضمن توصیف جنگ تحمیلی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای ملی‌گرایی، ادامه داد: همان‌گونه که امام راحل، دفاع مقدس را محدود به قشر خاصی از مردم ایران نکردند، ما نیز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تلاش‌ایم تا به اقشار مختلف جامعه این حقیقت را منتقل کنیم که دفاع مقدس، ارزش‌های آن و شخصیت‌هایی هم‌چون شهید خرازی، شهید صیاد شیرازی، شهید همت، شهید باکری و دیگر شهدای والامقام ایران، شخصیت‌هایی ملی هستند و نمادی پرافتخار برای تک‌تک ایرانیان فارغ از هر نوع طیف و عقیده محسوب می‌شوند.

جوانان از ارزش‌های اخلاقی آزادگان الگو بگیرند

برخی آزادگان پرافتخار، حتی در محله خود ناشناخته‌اند

رضایی در پایان بیان کرد: در سال‌روز بازگشت آزادگان غیرت‌مند دفاع مقدس به میهن‌مان، جوانان کشور را به مراجعه به اسناد، کُتب، آثار سینمایی و هنری و دیگر قالب‌هایی که منجر به آگاهی‌بخشی در حوزه دفاع مقدس می‌باشد، دعوت می‌کنم. جوانان ایرانی بدین ترتیب می‌توانند نسبت به ارزش‌ها و شخصیتِ بزرگان دفاع مقدس اشراف بیش‌تری پیدا کرده و برای موفقیت در زندگی خود، به الگوی ارزشمندِ رفتاری این بزرگانِ تاریخ رجوع کنند. هم‌چنین در سطح جامعه و در همسایگی همه ما، رزمندگان سابق و آزادگان بزرگی زندگی می‌کنند که بعضاً حتی مورد شناخت مردم همان محله نیستند! این شخیصت‌ها نماد ایثار و مقاومت‌اند؛ انسان‌هایی هستند که روزهای جوانی خود را در جنگ و سپس سال‌ها اسارت در خاک دشمن گذرانده‌اند تا هم‌وطنان‌شان در صلح و آرامش باشند. امروز اقشار مختلف -به‌خصوص جوانانی که عاشق و دل‌باخته ایران هستند- باید از ارزش‌های اخلاقی و رفتاری این اساطیر الگوگیری کنند تا ایرانِ فردا را زیباتر از هر زمان دیگری بسازند.

خبرنگار: سپهر آقاابراهیمی

انتهای پیام./

کد خبر: 1194374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =