جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

بیست و ششمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیست و ششمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

مشکینی در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه‌ها به سمت ثروت آفرینی در حال حرکت هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت های بی نظیری که دارد سردمدار ثروت آفرینی در حوزه دانش و فناوری است. در دانشگاه آزاد اسلامی گام های بسیار مثبتی برداشته شده تا در بسیاری از حوزه ها و مسائل بر زمین مانده کشور به یک بازیگر مهم تبدیل شود. 

وی تاکید کرد: بسیاری از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در حوزه فناوری و نوآوری نیازمند به روزرسانی است و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری این اقدام را در دستورکار خود قرار داده است.

در ادامه این جلسه با توسعه و پشتیبانی سامانه ساها موافقت شد. سامانه ساها شبکه بزرگ آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی است که مقرر شد تا با توجه به نیازهای مخاطبین توسعه پیدا کند. 

همچنین در این جلسه با تأسیس شرکت «روان کارهای صنعتی» که در زمینه تولید روغن مصرفی با فناوری نانو در حوزه صنعتی و خودرویی فعالیت می کند، موافقت شد. این روغن در بخش خودرویی، 6 تا 8 درصد باعث کاهش مصرف سوخت می شود و آلاینده ها را نیز 16 تا 31 درصد کاهش می دهد. 

شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با طرح تاسیس شرکت تخصصی علوم و تحقیقات در حوزه آب و صنایع مربوطه موافقت کرد. این طرح با مرکزیت واحد علوم و تحقیقات ارائه شده و به حوزه های مختلفی از جمله مدیریت منابع آب و سیلاب، تولید انواع جاذب های گاز مایع، شیرین سازی آب، تامین آب آشامیدنی، تصفیه آب، پساب و فاضلاب و فناورین های نوین در صنعت تصفیه فاضلاب ورود پیدا خواهد کرد. 

طرح کسب و کار «شهرک حمل و نقل پایانه های صادراتی آستارا» از دیگر مصوبات شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بود. 

همچنین مجوز طرح کسب و کار سامانه استعلام سوابق تصادفات و نقل و انتقال خودروهای سبک و سنگین  واحد زنجان  به اصلاح طرح و مذاکره با صندوق منوط شد. 

در بیست و ششمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی، لاله ملک نیا مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه، بهروز بادکو سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، امیر نجفی دبیر شورا و مدیر طرح های ملی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، محسن امینی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه و حسن عاشوری فر مدیر سراهای نوآوری حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =