صدور مجوز تأسیس ۶۹ مدرسه سما در سال تحصیلی جدید/ مدل تربیت اسلامی پیاده‌سازی می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس و سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی از صدور ۶۹ مجوز تاسیس مدرسه سما در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه حمیدی فر؛ معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس و سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی با اعلام خبر صدور مجوز تاسیس مدارس سما در سراسر کشور، اظهار کرد: هم اکنون معاونت علوم تربیتی و مهارتی با  ۸۰۳ مدرسه به نام سما در سراسر کشور بوده که در مجموع حدود ۱۴۲ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می‌باشند. 

خیز مدارس سما برای تربیت دانش‌آموزان انقلابی و کارآفرین/ جریان مهارتی دانشگاه آزاد از دوره پیش دبستانی آغاز می‌شود

وی افزود: پیاده سازی مدل تربیت اسلامی در این مدارس از رویکردهای نوین و مهم معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در امر مدرسه‌داری است. 

سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی در ادامه بیان داشت: علاوه بر مدارس سما، مدارس ویژه دیگری در این معاونت با مدل های مختلف مدرسه داری فعالیت دارند که شامل: بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی،  مدارس علوم و معارف اسلامی سعادت و مدارس تحول گرا مبتنی بر سند تحول بنیادین می‌باشد.

حمیدی فر در پایان در خصوص ساختار و تشکیلات مدارس سما گفت: ساختار و تشکیلات مدارس سما منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در سال تحصیلی  ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ارائه گردید.

وی ادامه داد: در این ساختار راهبران تربیتی به صورت تمام وقت هدایت و رهبری جریان تعلیم و تربیت دانش آموزان را تحت سرپرستی خود برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی بر عهده دارند و کلیه برنامه‌های درسی و فعالیت‌های آموزشی، خلاقیت های  فرهنگی و پرورشی دانش آموزان را در ساحت‌های شش گانه تعلیم وتربیت: اعتقادی،عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبایی شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای و علمی و فن آورانه اجرا می‌کنند. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1196183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =