برای ایجاد جامعه مهدوی استاد دانشگاه باید مجهز به تازه‌های علم روز شود

مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در کار شبکه‌ای از کارهای تکرای جلوگیری کرد و باهم‌افزایی، ایجاد وحدت رویه و یک برنامه مشخص مأموریت خود در دبیرخانه مهدویت استان‌ها را پیگیری کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسیب داوری، مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در  جلسه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: شکل‌گیری تمدن سازی مهدوی در دانشگاه بر پایه‌هایی از قبیل تمرین مهارت شبکه‌سازی، کارآمدی روش‌ها، پاسداری از داشته‌ها و مهارت در شناخت رقیب صورت می‌گیرد.

وی درباره اینکه در تمدن‌سازی مهدوی چه میزان می‌توان به دانشگاه‌ها اتکا کرد، توضیح داد: آموزش عالی در تمدن سازی مهدویت نقش اساسی دارد و دانشگاه‌ها می‌توانند با تدوین نظام آموزشی مبتنی بر تمدن‌سازی مهدویت، سیر منطقی مطالعات مهدوی، ایجاد نهضت نرم‌افزاری، ایجاد مراکز تخصصی مهدویت، کرسی‌های آزاداندیشی، کادر سازی، روزآمدی و کارآمدی، تربیت متخصص و روش‌های نوین، نقش کلیدی و تأثیرگذار داشته باشند.

رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نیمه شعبان ابتدای سال 1399، با ابتکار و دستور دکتر طهرانچی، سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سال مهدوی برای دانشگاه آزاد اسلامی قلمداد شد.

داروی تصریح کرد: باید در کار شبکه‌ای از  کارهای تکرار  جلوگیری  نمود و با هم‌افزایی و ایجاد وحدت رویه  و یک برنامه مشخص مأموریت خودزا در دبیرخانه مهدویت در استان‌ها پیگیری کنیم.

داوری تأکید کرد: جامعه‌ای که در علم، تکنولوژِی روز و زندگی، مصرف‌کننده باشد در بحث تمدن‌سازی مهدوی منفعل است و اگر دانشگاه‌ها می‌خواهند نقش کلیدی و تأثیرگذار در تمدن‌سازی مهدوی ایفا کنند؛ باید استاد دانشگاه مجهز به تازه‌های علم روز بوده و راهکارها و دانش مقابله با تکنولوژی مدرن را با ابزار مهارت‌ها و دانش کسب کند.

وی بیان کرد: شکل‌گیری تمدن‌سازی مهدوی در دانشگاه بر پایه‌هایی از قبیل تمرین مهارت شبکه‌سازی، کارآمدی روش‌ها، پاسداری از داشته‌ها، تقویت سیستم ایمنی، خود ایمنی در مقابل آسیب‌پذیری، مهارت در شناخت خود، مهارت جامعه و فرهنگ، مهارت در شناخت رقیب، صورت می‌گیرد و برای زمینه‌سازی حکومت صالحان، انسان منتظر باید، ایجاد صلاحیت کرده و خود صالح باشد.

مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: محور و اصل فعالیت انبیای الهی زمینه‌سازی برای ظهور منجی و تشکیل حکومت جهانی بوده و اگر بخواهیم در دانشگاه به سمت تمدن‌سازی مهدوی حرکت کنیم، باید اندیشه‌های مهدوی را کاربردی و استادان و جوانان دانشجو را با وظایف منتظران برای بسترسازی ظهور آشنا کرده و تربیت دانشجویان خلاق، متفکر و تأثیرگذار در دانشگاه می‌تواند زمینه تمدن‌سازی مهدوی در جامعه را ایجاد کند.

داوری گفت: جنگ آخرالزمان جنگ شناختی است، اصل جنگ دعوا برای شناخت حکومت جهانی بوده به همین دلیل فیلم‌ها، کلیپ‌ها، پلی استیشن‌ها، کتاب‌ها، مقالات، همایش‌های گوناگون و مختلفی دارد، انجام می‌شود تا مسئله مهم حکومت جهانی را به چالش بکشد و به انحراف ببرد تا ذهن را از هویت اصلی حکومت جهانی نجات‌بخش منحرف کنند.

داوری بابیان اینکه در دبیرخانه مهدویت  مابه دنبال  ایجاد کمیته های  پژوهشی  هستیم  افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه حل مسئله است و در  آخرالزمان جنگ شناختی و هویتی در بطن جامعه بوجود می اید وما باید بتوانیم جواب های علمی برای این  عصر آماده کنیم.

 با اشاره به اینکه فرد تنبل نمی‌تواند تمدن‌سازی کند، عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمود ترسی ندارم که آدم بی عرضه را با آدم خائن یکی بدانم یعنی کم‌کاری و بی‌عملی با خیانت فرقی ندارد، مدل متفاوت؛ اما نتیجه آن یکی است، پس نتیجه می‌گیریم با تعلل‌ها، ضعف در عمل و به‌روز نبودن، تمدن‌سازی مهدوی انجام نمی‌شود و اگر برای تمدن‌سازی مهدوی در آموزش عالی، استراتژی نداشته باشیم، امپراتوری رسانه‌ای دشمن برای جامعه ما استراتژی تعریف می‌کند و در این جنگ شناختی  مغلوب خواهیم شد.

مسئول دبیرخانه مهدویت استان همدان هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه در استان همدان گفت: انتشار  ویژه نامه مهدوی و برگزاری حلقه صالحین مهدوی  به موضوع جامعه و سبک زندگی  مهدوی از عمومی این فعالیت‌هاست.

علیرضا رضایی بیان  کرد: برگزاری بیش از  8 کارگاه مهدوی  و صدور 180 گواهی در این کارگاه‌ها از دیگر اقدامات دبیرخانه مهدویت در استان همدان است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان هم در این نشست  افزود: خدمت به امام زمان (عج) ابتدا نیتش از طرف خود امام باید شکل بگیرد آن حضرت باید اراده کند که ما خدمتگزار به این راه باشیم و اگر این لطف و عنایت نباشد چه‌بسا افرادی که از این قافله جدا شدند.

محمد امیری تصریح کرد انشالله خداوند بهره‌مندی خدمت در راه مهدویت را به همه ما بیش از پیش معید کند نکته مهمی که به ذهنم می‌رسد و باید برجسته‌اش کنیم که در مباحث می‌دانید که نگاه‌های لایه‌بندی شده زیادی وجود دارد برخی خیلی سطحی به مباحث مهدویت می‌پردازند که نگاه‌های لایه‌بندی شده و نگاهشان خیلی عامدانه است و فقط در حد این است البته لازمه و ضروری است اما به هیچ‌وجه کافی نیست و با  افق مهدویت فاصله زیادی دارد. در بین عالمان معاصر و عالمان قدیم ما کم بودن که خیلی برجسته نگاه تمدنی به ظهور را برجسته کرده باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1196222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =