انعقاد ۴ تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان واحد علوم و تحقیقات و کشور چین

انعقاد ۴ تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در خصوص امکان سنجی انتقال فناوری های نوین در زمینه آب، پساب و صنایع مربوطه میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و کشور چین به امضاء رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد قهدریجانی مدیرکل کارآفرینی، توسعه و انتقال فناوری واحد علوم و تحقیقات از راه‌اندازی شرکت تخصصی آب و صنایع مرتبط در این دانشگاه خبر داد و گفت: واحد علوم و تحقیقات در سند طرح آمایش، خواسته‌ها و انتظارات دانشگاه را متناسب با علایق و قابلیت‌های واحد علوم و تحقیقات و مبتنی بر نیاز جامعه برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد کلیدی آن، راهبرد «آب و صنایع مربوط به آن» است. واحد علوم و تحقیقات ضمن توجه به اهمیت و نیاز راهبردی کشور به آب، مزیت نسبی خود را اعلام کرده و در نظر دارد با اتکاء به منابع، دانش و تراز علمی خود سهم قابل توجهی از ارائه خدمات فنی و مهندسی و محصولات فناورانه آب را در کشور و منطقه داشته باشد.

قهدریجانی به ظرفیتها و زیرساخت‌های لازم پژوهشی و فناوری واحد علوم و تحقیقات همچون مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های تخصصی، کارگاه‌های فنی و مهندسی و امکانات و تجهیزات موجود و استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مرکز رشد و نوآوری اشاره کرد و افزود: واحد علوم و تحقیقات به موجب این ظرفیت‌ها، می‌تواند با بهره‌گیری از دانش فنی اعضای هیات علمی خود در دانشکده‌های تابعه مرتبط با آب و همچنین تجربیات موفق خود، موضوعات مختلف و متنوعی در حوزه آب، از جمله شیرین سازی و تصفیه آب، پساب و فاضلاب و بکارگیری فناوری‌های نوین در صنعت آب را در دستور کار قرار دهد و آنها را به پشتوانه توانمندی‌های خود و بهره‌گیری از توانمندی فناوری‌های کشور، منطقه و سایر سطوح بین المللی محقق کند. 

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت شناخت مرزهای دانش در حوزه آب و صنایع مربوطه و لزوم انتقال فناوری و دانش فنی، از چهار شرکت تولید کننده تجهیزات مربوط به آب و تصفیه آب در بخش های مختلف صنعتی و خانگی کشور چین بازدید به‌عمل آمد. 

مدیرکل کارآفرینی، توسعه و انتقال فناوری واحد علوم و تحقیقات در رابطه با ماحصل بازدید از تجهیزات مربوط به آب و تصفیه آب در بخش‌های مختلف صنعتی و خانگی چین، ادامه داد: 4 تفاهم نامه همکاری مشترک با اهدافی همچون اجرای مشترک برخی از پروژه‌ها در کشور، همکاری با دانشگاه جهت راه‌اندازی خط تولید انواع فیلترهای غشایی پلیمری(ممبران)، فیلترهای سرامیکی، انواع دستگاه‌های تصفیه صنعتی و خانگی و همچنین آب شیرین کن‌ها در کشور، انتقال دانش فنی طی فرآیند دو طرفه و همکاری متقابل در زمینه توسعه دانش تجاری سازی محصولات فناوری صنعتی مرتبط با آب، به امضای واحد علوم و تحقیقات و چین رسید. 

قهدریجانی گفت: مطمئنا همکاری شرکت‌های بین‌المللی می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه فناوری به کشور کمک کند اما نکته مهمتر آن است که بتوان در ادامه فرایند، فناوری‌های منتقل شده را به نحو مناسب و مطلوب بومی سازی کرد.

لازم به ذکر است، شرکت دانش بنیان واحد علوم و تحقیقات در حوزه آب و صنایع مربوطه در بیست و ششمین جلسه شورای مدیریت دانش‌بنیان مجوز تاسیس دریافت کرد. این شرکت در حوزه‌های مختلفی از جمله مدیریت منابع آب و سیلاب، تولید انواع جاذب‌های گاز مایع، شیرین‌سازی آب، تامین آب آشامیدنی، تصفیه آب، پساب و فاضلاب و فناوری های نوین در صنعت تصفیه فاضلاب فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =