شناسایی ۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی از شناسایی ۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که ۱۹ شهریورماه در دفتر امام‌ جمعه بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲ استان را بازدید کردیم و بروجرد از شهرهای مهم و مؤثری بوده که از قدیم صاحب فضیلت و علما بوده است.

بیشتر بخوانید:

نماینده شورا در هیأت مرکزی نظارت بر تشکل‌های وزارت علوم انتخاب شد

وی با بیان اینکه بروجرد تنها شهری است که در زمینه ورشو فعالیت می‌کند، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای سیاست‌گذاری بوده که ۳۰ سیاست کلان توسط رهبری ابلاغ شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ذیل سیاست‌های کلان، سیاست‌های اجرایی و عملیاتی است که ۳۰ نفر عضو این شورا هستند.

خسروپناه خاطرنشان کرد: جایگاه شورا باید شان قرارگاهی پیدا کند و مصوبات هم اجرایی شود که در این راستا مرکز رصد و نظارت راه‌اندازی کردیم.

وی اضافه کرد: ۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور وجود دارد که برای نخستین‌بار، یک ستاد رصد راه‌اندازی کردیم که این تعداد رصدخانه با ما در ارتباط هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی بیان کرد: برای اولین‌بار دستگاه‌ها در شورای عالی انقلاب گزارشات خود را اعلام می‌کنند و در این زمینه، قرارگاه حجاب و عفاف در دبیرخانه ایجاد شده که کار رصد را انجام می‌دهد.

 خسروپناه ادامه داد: ۳۰ درصد قرارگاه شکل گرفته است و میزهایی راه‌اندازی شده که جبهه‌های مردمی مؤثر وارد شده و در بحث اشتغال، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: در دوره جدید شورا ۵۰ درصد مصوبات در حوزه فرهنگ و ۵۰ درصد در حوزه علم و فناوری خواهد بود و این رویکرد به آن معنی نیست که مصوبات حوزه علم و فناوری کاهش می‌یابد، بلکه مصوبات در حوزه فرهنگ افزایش خواهد یافت.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی با بیان اینکه تجربه‌های فرهنگی باید روایت‌گری و تبیین شود و دانشگاه می‌تواند در این زمینه تلاش کند، تصریح کرد: شهرستان‌ها می‌توانند در پیشبرد اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش خود را ایفا کنند.

خسروپناه خاطرنشان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی به استان‌ها ابلاغ شده و باید برش شهرستانی تهیه شود تا برای برنامه‌های چندساله برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما آموزش‌وپرورش است که باید تقویت شود، همچنین نقشه جامع علمی کشور بازنویسی می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دوره به قرارگاه تبدیل شده و چهار ستاد علم و فناوری، فرهنگی اجتماعی، تعلیم و تربیت و خانواده و زنان در این قرارگاه تشکیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =