خاستگاه دانشگاه تقویت جایگاه‌های فرهنگی، سنتی و علمی کشور است

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر حفظ هویت دینی، مذهبی و سنتی در کشور گفت: خاستگاه دانشگاه تقویت بنیه و حفظ جایگاه های فرهنگی، سنتی و علمی کشور با تاکید بر حفظ زیست بوم سنتی اقوام و فرهنگ ها شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد جواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در  جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور رئیس این دانشگاه در استان هرمزگان و سایر روسای واحد ها و مراکز دانشگاهی برگزار شد با اشاره به بازگشایی دانشگاه و نیاز مبرم احترام به ارباب رجوع و حفظ جایگاه اساتید، دانشجویان و کارکنان؛  فضای دانشگاه را یک حریم مقدس نامید و تاکید کرد: همه ما موظفیم با حفظ سلامت روانی، امنیت و آرامش  جامعه دانشگاهی با تکیه بر تولید علم و حرکت به سمت توسعه پایدار به رشد و بالندگی کشور کمک کنیم.

این مقام دانشگاهی، احترام به قانون و حرکت در چارچوب آیین نامه ها و دستورالعمل های دانشگاه را از مهمترین عناوین در پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه خواند و افزود: هعمه دانشگاهیان موظفند با احترام به قانون و حفظ ارزش های دینی، ملی و مذهبی محیط دانشگاه را به یک محیط امن، بالنده و پویا مبدل سازند و در راستای توسعه و تولید علم حرکت کنند.

وی آماده سازی محیط دانشگاه، صیانت از اموال و دستاوردهای دانشگاه و حفاظت و حراست از دانشگاه را وظیفه همه دانشگاهیان دانست و گفت: این اموال متعلق به همه دانشگاهیان است و ما وظیف داریم در این راستا، از دستاوردها فرهنگی، علمی، اقتصادی و... به عنوان سرمایه های دانشگاه حفاظت و حراست کنیم.

دکتر فرهنگ با اشاره به این مهم که دشمن همواره هویت ملی و دینی ما را نشانه گرفته و با تبلیغات منفی سعی دارد تا فکر و اندیشه جوانان را از سازندگی، رشد و توسعه بازدارد و به بیراهه بکشاند، بیان داشت: ایجاد شکاف و اختلاف قومیتی، مذهبی، تجزیه طلبی و در کنار سایر حقه ها و ترفندهای سیاسی از اهداف دشمن برای شکستن اتحاد و همگرایی مردم با انقلاب و دستاوردهای امام راحل است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال شناسایی اهداف جدید در کشور است و سعی دارد از اختلافات کوچک به عنوان حربه ای برای بزرگنمایی این اختلافات بهره برداری و استفاده  ابزاری کند بیان داشت: دشمن در استان سیستان و بلوچستان با دمیدن بر آتش اختلافات قومیتی و قبیله ای و در کردستان با علم کردن تجزیه طلبی و ... به دنبال به آشوب کشیدن شهرهای ایران و ایجاد ناامنی در کشور را داشت که با هوشیاری مردم فهیم  در نطفه عقیم ماند.

خاستگاه دانشگاه تقویت جایگاه‌های فرهنگی، سنتی و علمی کشور است

فرهنگ از همه دانشگاهیان خواست با هوشیاری و قدرت تمام در راه پیشبرد اهداف دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند و با تکیه بر جهاد تبیین به روشنگری و  اقناع افکار عمومی بپردازند و به فکر توسعه، رشد و بالندگی کشور در تمام سطوح  و حوزه ها باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در برنامه ها، همایش و نشست های مختلف بیان داشت: کسب مقام سوم ارزیابی عملکرد در کشور و کسب مقام اول فعالیت های آموزشی در بین دانشگاههای آزاد کشور و همچنین کسب رتبه های ممتاز در حوزه سلامت مالی، مدارس سما و ... نشان از تلاش های بی وقفه کارکنان این دانشگاه در انجام امور محوله دارد.

محمد حسین رنجبر با بیان اینکه این دانشگاه با ۱۸ واحد و مرکز درهرمزگان فعالیت می کند و حدود ۴۵ در صد دانشجویان و ۴۶ در صد اعضای هیئت علمی استان هرمزگان را در خود جای داده  و خدمات قابل تحسینی به جامعه ارائه کرده است  افزود: توزیع جمعیت دانشجویی با تاکید بر آمایش آموزشی منطقه و حسب نیازهای آن بر پایه زیست بوم و جغرافیای منطقه سبب شده تا دانشجویان بتوانند پاسخگویی نیروی کار آن منطقه بر اساس نیاز را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری ۵۸ رشته /محل به رشته های دانشگاهی استان در مقاطع مختلف اضافه شده گفت: بازنگری در رشته ها با شناسایی پتانسیل ها و توانمندی جدید استان در حوزه اقتصاد دریایی، رشد صنایع بزرگ نفت و گاز در کنار فولاد و آلومینیوم و همچنین وجود مناطق بزرگ آزاد تجاری و بنادر مهم اقتصادی  در کنار آبهای آزاد و همسایگی آن با کشورهای حوزه خلیج فارس و واقع شدن در منطقه سوق الجیشی تنگه هرمز و ... بر این مبنا  انجام گرفته و سعی داریم  رشد و توسعه دانشگاه را با  رشد این مناطق و صنایع متناسب و همسان سازی کنیم.

رنجبر توسعه درآمدهای کوتاه مدت، راه اندازی مدارس مهارتی، گسترش مرکز تحقیقات نخیلات  و مراکز تحقیقاتی متناسب با اقتصاد دریا پایه،  توسعه گلخانه های بذر هیبریدی، تاسیس دانشکده تعلیم و تربیت و راه اندازی پارک علم و فناوری را از برنامه های در حال انجام این دانشگاه، نام برد و بیان داشت: برنامه های این دانشگاه با تاکید بر تولید علم و فناوری و درآمد زایی بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه در حال عملیاتی شدن است و امید می رود در آینده افق های روشنتری در توسعه همه جانبه به روی دانشگاه گشوده شود.

این نشست با اظهارات سایر روسای واحد و مراکز دانشگاهی و همچنین روسای شورای تخصصی ادامه یافت و دکتر محمد جواد فرهنگ و همچنین معاون مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به دغدغه ها و نگرانی های برخی از روسای دانشگاه ها  با ارائه راهکارهای علمی و عملی پاسخ دادند و مقرر شد پیشنهادات مفید و کارآمد جمع آوری  و در رشد و تعالی دیگر واحد ها و بخش های دیگر بکار گرفته شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1198675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =