اپل پس از اعتراض فرانسه آیفون ۱۲ را به‌روز رسانی کرد

یک ناظر فرانسوی به اپل دستور داد تا گوشی آیفون ۱۲ را از بازار خارج کند، زیرا سطوح بسیار بالایی از تشعشعات الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کند. حال اپل برای رفع این مشکل به‌روزرسانی‌هایی را برای این گوشی در فرانسه انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ آژانس ملی فرکانس‌ (ANFR)، سازمانی که روی تشعشات ابزارهای الکترونیکی نظارت می‌کند که در معرض عموم قرار می‌گیرند، اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سطوح تشعشعات الکترومغناطیسی گوشی آیفون ۱۲ فراتر از استانداردهای اتحادیه اروپاست و باید فروش آن را در این کشور متوقف کند یا تمام ابزارهای موجود را برای رفع سریع این نقص به‌روزرسانی کند. اپل نیز با نصب به‌روزرسانی‌هایی برای آیفون ۱۲ در فرانسه موافقت کرد.

این شرکت که به تازگی از جدیدترین نسل آیفون‌های خود رونمایی کرده است، اصرار دارد که مدل ۱۲ ایمن است و این گوشی‌ها از زمان معرفی آن در سال ۲۰۲۰ در کشورهای سراسر جهان گواهینامه ایمنی دریافت کرده‌اند. این شرکت همچنین اعلام کرد مشکلی که توسط آژانس دولتی ناظر بر فرکانس‌های ارتباطات بی‌سیم در فرانسه مطرح کرد، مربوط به یک پروتکل تست خاص است.

بیشتر بخوانید:

هشدار روسیه به مقامات: آیفون را دور بیندازید

این در حالی است که براساس گزارش این آژانس فرانسوی، آیفون ۱۲ اخیراً در یکی از دو نوع آزمایش امواج الکترومغناطیسی با قابلیت جذب توسط بدن شکست خورده است و از این رو، دولت فرانسه دستور توقف فروش این گوشی را صادر و به اپل اعلام کرده که برای رفع این مشکل، به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر کند یا با فراخوانی این گوشی‌ها از سرتاسر فرانسه مواجه شود.

اپل هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای کاربران در فرانسه صادر خواهد کرد تا پروتکل مورد استفاده تنظیم‌کننده‌های فرانسوی را تطبیق دهد.

سونیا گوسپودینوا، سخنگوی کمیسیون اروپا در این راستا گفت: اگر اپل از ارائه به‌روزرسانی‌ها خودداری می‌کرد و هیچ دولت دیگری مخالفت نمی‌کرد، ممنوعیت فرانسه پس از سه ماه به همه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا گسترش می‌یافت.

گوشی‌های همراه توسط بازوی تحقیقات سرطان سازمان جهانی بهداشت به عنوان سرطان‌زای احتمالی برچسب‌گذاری شده‌اند و آنها را در دسته‌بندی قهوه، دود گازوئیل و آفت‌کش DDT قرار می‌دهند. تابش تولید شده توسط تلفن‌های همراه نمی‌تواند مستقیماً به DNA آسیب برساند و با انواع قوی‌تر اشعه مانند اشعه ایکس یا اشعه ماورای بنفش متفاوت است.

کارشناسان توصیه کرده‌اند که افرادی که نگران قرار گرفتن در معرض تشعشعات تلفن همراه خود هستند، از هدفون استفاده کنند یا از پیامک استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =