هشدار روسیه به مقامات: آیفون را دور بیندازید

کرملین به مقاماتی که در تدارک انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال 2024 شرکت داشتند، اعلام کرد که آیفون‌های اپل خود را دور بیندازند. زیرا این گوشی‌ها در برابر آژانس‌های اطلاعاتی غربی آسیب‌پذیرند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روزنامه کامرسانت به نقل از منابع ناشناس نوشت: در سمیناری که کرملین برای مقامات درگیر در سیاست داخلی برگزار کرده بود، سرگئی کرینکو، معاون اول رئیس جمهور، به مقامات گفت که تا اول آوریل گوشی‌های آیفون خود را عوض کنند.

او همچنین گفت:  همه چیز برای آیفون تمام شده است؛ یا آن را دور بیندازید یا به بچه‌هایتان بدهید. همه باید این کار را در ماه مارس انجام دهند.

کشمکش‌های ژئوپلیتیک به فضا کشیده شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت که نمی‌تواند این گزارش را تائید کند، اما در عوض گفت: تلفن‌های هوشمند نباید برای کارهای رسمی استفاده شوند. هر گوشی هوشمند دارای مکانیسم نسبتا شفاف است، مهم نیست چه سیستم عاملی دارد؛ اندروید یا iOS. طبیعتاً آنها برای اهداف رسمی استفاده نمی‌شوند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، همیشه اعلام کرده که گوشی هوشمند ندارد. البته پسکوف گفته است که پوتین هر از گاهی از اینترنت استفاده می‌کند.

روسیه در حالی استفاده از آیفون توسط مقامات را ممنوع کرده است که اپل پس از حمله روسیه به اوکراین، فروش خود را در این کشور متوقف کرد. این احتمال وجود دارد که اپل نسبت به گزارش اخیر واکنش نشان دهد.

کد خبر: 1175435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =