۲ کشته و ۱۳ زخمی در پی حمله جمهوری آذربایجان به قره‌باغ

منابع محلی از کشته شدن ۲ غیر نظامی و مجروح شدن ۱۱ تن در حمله جمهوری آذربایجان به قره باغ خبر می‌دهند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دو جنگ خونین میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره منطقه قره باغ نتوانست باعث حل و فصل اختلافات پیرامون این منطقه شود. همین امر موجب شد نظامیان جمهوری آذربایجان ساعاتی قبل عملیات نظامی خود را در این منطقه آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:

جمهوری آذربایجان: اقدامات ضدتروریستی در قره‌باغ آغاز شد

به گزارش شبکه الجزیره، باکو که از آغاز عملیات خود برای آنچه مبارزه با تروریست‌ها در منطقه قره باغ خوانده است خبر می‌دهد. این در حالی است که حملات توپخانه‌ای به این منطقه اکنون تلفات مالی و انسانی برجای گذاشته است. 

دفتر حقوق بشر مستقل در قره باغ دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از زمان آغاز حملات توپخانه‌ای و نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به این منطقه دو غیرنظامی شامل یک کودک جان خود را از دست داده اند. همچنین در این حملات دستکم ۱۱ تن مجروح شده اند. 

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز با محکوم کردن عملیات نظامی باکو در قره باغ، از ثبات و آرامش در مرزهای دو کشور خبر داد. وی در این زمینه مدعی شد: جمهوری آذربایجان عملیات نظامی خود در منطقه قره باغ را با هدف پاکسازی قومی آغاز کرده است. من بار دیگر تاکید می‌کنم ارمنستان به هیچ عنوان درگیر مسائل نظامی در قره باغ نیست و هیچ واحد رزمی مستقری در این منطقه ندارد. 

وزارت خارجه ارمنستان نیز در پاسخ به اقدام نظامی جدید باکو از نظامیان روسیه خواست به عنوان حافظ صلح در منطقه قره باغ وارد عمل شده و مانع از عملیات نظامی جمهوری آذربایجان شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =