ارائه مجوز به نشریات دانشجویی تسهیل می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از ابلاغ حکم وزارت علوم به دانشگاه‌ها برای تسهیل شدن ارائه مجوز نشریات دانشجویی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  نشریات دانشجویی را یکی از اولویت‌های وزارت علوم در حوزه فرهنگی برشمرد و گفت: نگارش بر گفتار فضل دارد و فرصتی را برای تصحیح خطاهای انسان فراهم کرده و عقلانیت را افزایش می‌دهد، بنابراین ما سعی داریم مجموعه‌های نشریاتی کشور را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید:

نشریات دانشجویی می‌توانند هیجانات دانشگاهی را مدیریت کنند

وی افزود: حکمی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که در ارائه مجوز نشریات دانشجویی راحت‌تر عمل کنند تا فضای نقد و گفت‌وگو را به عرصه قلم بکشانیم.

کلانتری گفت: نشریات دانشجویی یک فعالیت حرفه‌ای نیست و بیشتر جنبه آماتور دارد که دانشجویان در حوزه علاقه خودشان دست به قلم شوند و سعی می‌کنند چیزی را به آن رسیده‌اند و نظام ادراکی خود را به قلم بکشانند.

کلانتری با بیان اینکه هویت دانشجو در کار جمعی است، اظهار داشت: در مجموعه‌های دانشجویی هویت دانشجویان شکل می‌گیرد و هرچقدر بتوانیم فضا را برای شناخت بهتر دانشجویان فراهم کنیم، در شکل‌گیری هویت دانشجویان موفق‌تر عمل کرده‌ایم.

ایجاد فضای نمایشگاهی در دانشگاه‌ها

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد فضای نمایشگاهی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در این فضا به همه دانشگاه‌ها تاکید کرده‌ایم یک فضای دانشگاهی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنند تا مجموعه‌های دانشجویی بتوانند خودشان را معرفی کنند و دانشجویان جدید بتوانند با ذائقه خود عضو هر یک از مجموعه‌ها شده و فعالیت خود را آغاز کنند.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1199156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =