تصاویر باورنکردنی از طبیعت که به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف دارند

عکس‌ها با توانایی خود در گرفتن تصاویر بدیع و برانگیختن احساسات، می‌توانند داستان‌هایی در مورد طبیعت به ما بگویند که کلمات به تنهایی نمی‌توانند آنها را منتقل کنند. عکس‌های برنده مسابقه عکاسی «نیچر تی‌تی‌ال» امسال ثابت می‌کنند که یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ بیش از ۸ هزار عکس با تجلیل از زیبایی‌های جهان پیرامون، در مسابقه امسال شرکت کردند که عکاسان آن برای دریافت جایزه ۱۸۴۰ دلاری آن رقابت کردند. این مسابقه در هشت بخش رفتار حیوانات، دوربینهای تله‌ای، مناظر، دنیای کوچک، آسمان شب، زیر آب، حیات وحش شهری و پرتره‌های وحشی برگزار شد.

برنده کلی و در بخش مناظر

نام تصویر: کلاه یخی آستفونا در کانادا

تصاویر باورنکردنی از طبیعت که به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف دارند

توماس ویجایان از کانادا برنده جایزه کلی مسابقه برای تصویر بسیار زیبای خود به نام کلاهک یخی آستفونا (Austfonna) شد که تاثیر گرمایش زمین را بر سومین کلاهک یخی بزرگ جهان نشان می‌دهد. این تصویر از چسباندن ۳۶ عکس تشکیل شده و جایزه اول را در بخش چشم‌انداز نیز از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین تصاویر ۲۰۲۲ از نگاه دوربین به طبیعت

آدری گرنجر، مدیر نیچر تی‌تی‌ال گفت: این طبیعت در فوری‌ترین حالت زوال خود است. رنگ‌های پر جنب و جوش این آبشار سر به فلک کشیده در کنار واقعیت خلقت آن قرار گرفته است. واقعیت تلخ این است که این تصویر تأثیر گرمایش جهانی را روی یخ‌های دریا نشان می‌دهد؛ جایی که با سرعت‌های هشداردهنده‌ای در حال ذوب شدن هستند.

برنده جوان و برنده زیر ۱۷ سال

نام تصویر: شکار خانگی

تصاویر باورنکردنی از طبیعت که به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف دارند

لوسی مونکتون بریتانیایی که عنوان عکاس سال نیچر تی‌تی‌ال جوان سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرده، آنقدر شهامت داشت که بتواند از روند جابه‌جایی زنبورها عکس بگیرد. البته این عکاسی به قیمت حمله صدها زنبور به او بوده است.

مونکتون گفت: جابه‌جایی یک فرآیند طبیعی است و زمانی اتفاق می‌افتد که یک کلونی دیگر در خانه‌اش جا نمی‌شود. در نتیجه ملکه با چند زنبور عسل خانه را ترک می‌کند تا خانه دیگری را برای گروه پیدا کند.

نایب قهرمان بخش حیات وحش شهری

نام تصویر: تقاطع ترافیک

تصاویر باورنکردنی از طبیعت که به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف دارند

برنده این رقابت در بخش حیات وحش شهری، عکسی با عنوان «تقاطع ترافیک» با ظاهری سورئال است که سیمون باومایستر آلمانی آن را گرفته است.

باومایستر گفت: می‌خواستم یک شب عکاسی بدون نور کنم، اما این کار همیشه دشوار است. بنابراین، به یک پل عابر پیاده رفتم که دید مستقیمی از یکی از تقاطع‌های ترافیکی اصلی شهرمان داشت. روی نرده‌های این پل عنکبوت‌های زیادی وجود داشت. با استفاده از یک لنز آنالوگ قدیمی، از یک عنکبوت در مقابل چراغ‌های رنگارنگ تقاطع شهر با ماشین‌های زیاد عکاسی کردم.

نایب قهرمان بخش پرتره‌های وحشی

نام تصویر: محو شدن

تصاویر باورنکردنی از طبیعت که به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف دارند

رابرت گلوکنر از آمریکا که نایب قهرمان در بخش پرتره‌های وحشی است، تصویر دیگری از نور سیگنال‌های راهنمایی و رانندگی گرفته و نام آن را «محو شدن» گذاشته است. گلوکنر از یک حواصیل آبی بزرگ در آبی که توسط سبز چراغ راهنمایی روشن می‌شود، عکس گرفته است. او از حرکت عمدی دوربین برای ایجاد یک پرسپکتیو محو شده استفاده کرده است.

برنده بخش رفتار حیوانات

نام تصویر: شکار فوک

تصاویر باورنکردنی از طبیعت که به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف دارند

این عکس که توسط فلوریان لدوکس گرفته شده، یک خرس قطبی را به تصویر می‌کشد که صبورانه در کنار سوراخ تنفسی یک فوک منتظر غذای بعدی خود است. لدوکس با این تصویر برنده بخش رفتار حیوانات شد.

لدوکس می‌گوید: این خرس قطبی نر در سوراخ‌های تنفسی آنها فوک‌ها را دید می‌زد و هر زمان که فوک‌ها با دیدنش فرار می‌کردند، او استراحت، هوشیاری و صبوری را انتخاب می‌کرد.

برنده بخش آسمان شب

نام تصویر: راه شیری

تصاویر باورنکردنی از طبیعت که به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف دارند

بنس میت از یک گراز وحشی در مقابل شکوه و عظمت کهکشان راه شیری عکس گرفته و برنده بخش آسمان شب شده است. او برای گرفتن این تصویر، از یک دوربین کنترل از راه دور که در داخل یک مخزن ماهی قرار داده شده بود، استفاده کرده است.

میت گفت: واقعا خوش‌شانس بودم که گراز وحشی در لحظه ثبت عکس بی‌حرکت ماند. در مجارستان، جایی که این ترکیب ثبت شده، کهکشان راه شیری به ندرت به اندازه کافی در آسمان است که افق را لمس کند و این پدیده تنها برای چند روز در ماه اوت رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =