وضعیت بورس در ۲ سال آینده بهبود می‌یابد / بهترین زمان ورود سرمایه‌گذاران به بازار

کارشناس بورس گفت: پیش‌بینی می‌شود وضعیت بورس در ۲ سال آینده بهبود یابد و روند مثبتی را طی کند، بنابراین در حال حاضر بهترین زمان ورود سرمایه‌گذاران به بازار است.

عباسعلی حقانی‌نسب کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی بورس اظهار کرد: متاسفانه بورس تحت تاثیر اخبار  روند منفی را طی کرده است و اظهارنظرهای نادرست سبب تشدید این روند و بی اعتمادی مردم به بورس شده است.

بیشتر بخوانید:

شکست ثبات قیمت دلار تا پایان سال / آزادسازی منابع ارزی تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه ندارد

وی با بیان اینکه خبرهای منتشر شده تاثیر منفی بر بازار سرمایه داشته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بورس در هفته آینده، روند هفته‌ گذشته را طی کند.

کارشناس بورس با اشاره به راهکاری برای نجات روند فعلی بازار،‌ گفت: سیاست‌های مالی کشور باید بازنگری شود تا روند بورس تغییر کند. امروزه به جای اینکه روش‌های درست کنترل تورم، سیاست‌های دیگر و غیر کارشناسی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ همت از منابع نقدی شرکت‌های بورس و فرابورسی در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده‌ است، افزود: تنها راهکار بازگشت اعتماد به بورس و توسعه اقتصادی؛ تصویب مالیات بر سوداگری زمین و مسکن است. در قدم دوم نیز نرخ بهره باید کاهش پیدا کند و شرکت‌هایی که سرمایه خود را در بانک گذاشتند وارد بازار شوند.

کارشناس بورس توصیه کرد: در حال حاضر زمان خوبی برای ورود به بورس است و باتوجه به قدم‌های مثبتی که در این بازار برداشته شده است، پیش‌بینی می‌شود وضعیت بورس در ۲ سال آینده بهبود یابد.

حقانی‌نسب ادامه داد: بازار سرمایه  در حال حاضر در کف قیمتی خودش قرار دارد و بهتر است سرمایه گذاران از طریق سبدهای غیر مستقیم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =