مسابقات آسیایی هانگژو |  ایران با کسب یک نقره در ردۀ نهم بازی‌های آسیایی باقی ماند + جدول رده بندی

روز ششم بازی‌های آسیایی آغاز شده و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفته‌اند. در این خبر با نتایج لحظه‌به‌لحظه این مسابقات همراه ما باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، روز ششم بازی‌های آسیایی جمعه هفتم مهرماه آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

بیشتر بخوانید:

بازی‌های آسیایی هانگژو| ایران در جایگاه نهم جدول توزیع مدال‌ها / صعود تیم ملی بسکتبال ۳ نفره به مرحله بعد

نتایج لحظه به لحظه ورزشکاران ایرانی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

هندبال:

تیم ملی هندبال کشورمان در اولین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کویت رفت و با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ شکست خورد. هندبالیست‌های ایران در این مرحله دو بازی دیگر مقابل بحرین و کره جنوبی برگزار خواهند کرد و هنوز شانس صعود به نیمه‌نهایی را دارند.

تیم ملی هندبال در دومین بازی این مرحله شنبه ۸ مهرماه از ساعت ۹:۳۰ مقابل بحرین به میدان می‌روند.

تنیس روی میز:

نیما و نوشاد عالمیان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های تنیس روی میز دوبل مردان، در یک دیدار جذاب، نزدیک و نفسگیر با یک‌ کامبک رویایی بازی ۲ بر صفر باخته را مقابل هوانگ/ لیائو از چین تایپه با نتیجه ۳ بر ۲ بردند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

تیم دو نفره ایران که پیش از این با نتیجه ۳ بر صفر مقابل تایلند به پیروزی رسیده بود، حالا برای صعود به نیمه نهایی باید به مصاف ژاپن برود. ژاپنی‌ها امروز با پیروزی مقابل تیم کره جنوبی به مرحله یک هشتم صعود کردند.

نوشاد عالمیان امروز در مرحله یک هشتم نهایی تنیس روی میز بازیهای آسیایی مقابل هاریموتوی ژاپنی با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیراندازی:

** نمایندگان کشورمان در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت در خط آتش ایستادند و در پایان دور مقدماتی پوریا نوروزیان با امتیاز ۵۸۴ در رده هشتم ایستاد و راهی فینال شد. مهیار صداقت و امیر محمد نکونام با امتیاز ۵۸۲ و ۵۷۶ به ترتیب در رده‌های دوازدهم و بیستم ایستادند. در بخش تیمی نیز تیم ایران با ترکیب پوریا نوروزیان، مهیار صداقت و امیر محمد نکونام با امتیاز ۱۷۴۲ در جایگاه پنجم قرار گرفت.

** هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و مینا قربانی در تپانچه ۱۰ متر بانوان با امتیاز ۵۷۳، ۵۷۱ ،۵۷۰ به ترتیب در رده‌های پانزدهم، بیستم و بیست وسوم ایستادند. در بخش تیمی نیز تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و مینا قربانی و ۱۷۱۴ امتیاز در بین ۱۴ تیم در جایگاه پنجم ایستاد.

در ششمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو ورزشکاران ایران در ۷ رشته ورزشی تیراندازی، هندبال، ژیمناستیک، شطرنج، تنیس روی میز، دوومیدانی و بوکس به مصاف رقبای خود می‌روند.

مدال نقره ژیمناستیک ایران توسط مهدی الفتی

 «مهدی الفتی» ژیمناست ۲۲ ساله گلستانی موفق شد امروز در مسابقات قهرمانی آسیا در هانگژو چین در ماده پرش خرک با کسب ۱۴/۷۸۳ به مدال نقره برسد.

مهدی الفتی با کسب این مدال، برای نخستین بار کسب مدال را در رشته ژیمناستیک برای ایران به ثبت رساند.

نماینده کشور ژاپن با کسب امتیاز ۱۵/۰۱۶ در رتبه نخست ایستاد و مدال طلا را از آن خود کرد و نماینده مالزی با کسب امتیاز ۱۴/۴۶۶ سوم شد.

لازم به ذکر است «صابر کاظمی» والیبالیست گلستانی نیز موفق شد همراه تیم ملی والیبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا در هانگژو به مقام قهرمانی برسد.

بوکس

رقابت های بوکس بازیهای آسیایی هانگژو که در سالن بوکس استادیوم قدیمی هانگژو برگزار می شود، از استقبال شدیدی از سوی چینی ها مواجه شده بطوریکه همواره در تمامی مسابقات پر جمعیت و پر سر و صداست و تماشاگران بشدت بوکسورهای چینی،ماکائو،هنگ کنگی وچین تایپه ای را تشویق می کنند و بخصوص در مبارزه نماینده چین با حریفان آنرا تبدیل یک جهنم واقعی برای حریف نماینده کشورشان می کنند و جالب اینکه خانواده ها به همراه کودکان و فرزندانشان با تهیه بلیت در سالن حضور می یابند.

اما سید شاهین موسوی کاپیتان تیم ملی بوکس که برای حضور در بازیهای آسیایی در یک‌وزن بالاتر از وزن تخصصی اش(۷۵_) یعنی  در وزن منهای ۸۰ مبارزه می‌کند، برابر حریف تاجیکی با توجه به اینکه کشورهای آسیای میانه با سبک روسی مبارزه می کنند کار ساده ای در پیش نداشت بخصوص که نعمت الله اف در کشور آمریکا حتی اردوی طولانی مدتی را پشت سر گذاشته بود.

از طرفی از آنجایی که نفرات اول و دوم این رقابت‌ها مستقیما راهی بازیهای المپیک ۲۰۲۴ خواهند شد، این امر باعث شد تا کشورهای آسیایی با تمام قدرت راهی این میدان شوند چرا که کسب سهمیه در رقابت های قاره ای بدون تردید آسانتر از رقابتهای جهانی است.

شاهین موسوی نماینده منهای ۸۰ کیلو گرم کشورمان برابر حریف تاجیکی در راند اول ۱۰بر۹ برنده شد.

نماینده تاجیکستان که از سرعت بیشتری برخوردار بود سعی داشت در راند دوم با کشاندن شاهین به گوشه رینگ از وی امتیاز بگیرد که در نهایت در راند دوم، ۲ مبارز پایاپای به کار خود خاتمه دادند تا راند سوم از حساسیت بیشتری برخوردار شود.

در راند سوم هم دو بوکسور مسابقه پایاپایی را با یکدیگر بنمایش گذاشتند تا در نهایت داوران رای به برد نماینده تاجیکستان دهند.

سید محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در سالن مسابقات در کنار روح الله حسینی رییس فدراسیون بوکس نظاره گر مبارزه نماینده کشورمان با حریف تاجیکستانی بودند.

تیم ملی بوکس کشورمان با پنج بوکسور دانیال شه بخش،طوفان شریفی،علی حبیبی نژاد،سید شاهین موسوی و ایمان رمضانپور در این رقابت ها حضور پیدا کرد.

دانیال شه بخش،علی حبیبی نژاد ،طوفان شریفی و شاهین موسوی حذف و تنها ایمان رمضانپور باقی مانده است.
 حسین قلی نهرودی سرمربی و همایون امیری مربی این تیم هستند.

دومیدانی

 در روز آغازین رقابت های دوومیدانی بازی های آسیایی، حسن تفتیان در ماده دو ۱۰۰ متر مردان در خط ششم گروه سوم قرار گرفت و با ثبت رکورد ۱۰.۴۲ دوم شد.

تفتیان در این مرحله با رن لی مارک از سنگاپور، علی انور البلوشی از عمان، ساکانگ پن از کامبوج، محمد عظیم فهمی از مالزی، جاسئونگ لی از کره جنوبی، چینگ شک کام از هنگ کنگ و محمد شمین از مالدیو رقابت کرد.

در روز آغازین رقابت های دوومیدانی بازی های آسیایی، فرزانه فصیحی در ماده دو ۱۰۰ متر در خط ۸ گروه دوم قرار گرفت و با ثبت رکورد ۱۱.۷۰ به عنوان نفر چهارم از خط پایان عبور کرد.

فصیحی در این مرحله با ورونیکا شانتی پریرا از سنگاپور، تامین خان از پاکستان، سیلینا فا آفای از لائوس، کیمیا یوسفی از افغانستان، سارانگوآ انخباتار از مغولستان، هاجر الخلدی از بحرین، لان لالم از ماکائو و سوپانیچ پولکرد از تایلند رقابت کرد. با این نتیجه فصیحی در دور مقدماتی از این رقابت‌ها حذف شد.

همچنین حمیده اسماعیل نژاد در این ماده، در خط یک گروه دوم قرار گرفت و با ثبت رکورد ۱۱.۵۷ به عنوان نفر دوم رقابت خود را به پایان رساند. او با این عملکرد راهی فینال این ماده شد.

اسماعیل‌نژاد در این مرحله با حسنیه بینتی از مالزی، الیزابت تان از سنگاپور، یونگلی وی از چین، لیدا سانگ از کامبوج، یی وان لئونگ از هنگ کنگ، کریستینا نات از فیلیپین و مریم علی از مالدیو رقابت کرد.

جدول رده بندی

روز ششم بازی‌های آسیایی هانگژو برای کاروان کشورمان روز خلوتی بود و مهدی الفتی، تنها مدال‌آور امروز ایران لقب گرفت که مدال نقره را در ژیمناستیک به گردن آویخت.
جایگاه کاروان کشورمان در رده‌بندی مدالی، در پایان روز ششم نسبت به روز پنجم تغییر نکرد و ایران با کسب سه مدال طلا، ۱۰ مدال نقره و ۱۰ مدال برنز، در رتبه نهم این رده‌بندی ایستاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =