هزینه سفر به سوریه اعلام شد

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت از ظرفیت‌سازی برای اعزام ۴۷ هزار زائر در قالب کاروان‌های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سفرهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات در مهرماه خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حمیدرضا محمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۷ هزار نفر برای سفر به عتبات عالیات ثبت‌نام کرده و وجه واریز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش برای زائران عتبات / امکان سفر با گذرنامه زیارتی سالانه شد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳ شرکت مجری در زمینه اعزام زائر به عتبات فعال هستند و ۸ شرکت به دلیل نداشتن شرایط تطبیقی حذف شدند، گفت: هم‌اکنون سفر عتبات برمبنای ۶ شب و ۷ شب طول سفر به صورت زمینی از مبدا تهران، از ۵ میلیون و ۷۰۰ تا ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: هزینه اعزام هوایی از مبدا تهران به عتبات عالیات نیز از ۱۳ تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بنا به هتل محل اسکان متغیر است و برای استان‌های مرزی نیز بسته‌های دو شب و سه شب تعریف شده است.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت همچنین از آخرین اقدامات برای افزایش اعزام‌ها به سوریه گزارش داد و گفت: در حال حاضر در قالب کاروان‌های زیارتی با هزینه ۱۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان هفته‌ای یک پرواز به مقصد دمشق انجام می‌شود و تلاش داریم که تعداد پروازها افزایش یابد.

در این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت بر لزوم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش پروازها از طریق شرکت‌های هواپیمایی به سوریه تاکید کرد و گفت: این آمادگی در سازمان حج برای افزایش اعزام زائران وجود دارد.

سید عباس حسینی همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در حوزه‌های تأمین ارز و پرواز برای از سرگیری سفرهای عمره گفت: با توجه به نیاز جامعه و زائران بسته‌های متنوعی برای این سفرها درحال تعریف است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای از سرگیری سفرهای عمره نهایی شود تا با مشخص شدن وضعیت ارزو هواپیمایی، کاروان بندی زائران به تعویق نیافتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب بار دیگر بر لزوم پیگیری مطالبات مربوط به دو حج ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از طرف‌های عربستانی تاکید کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که کارگروهی در این ارتباط تشکیل شود و حتما از طریق وزیر حج و عمره عربستان پیگیری لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: این حق زائر است و ما بعنوان مدافع حقوق زائر از کشور میزبان که خود را خادم ضیوف‌الرحمان معرفی می‌کند انتظار داریم به استیفای حقوق زائر کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =