درخواست وزیر علوم برای اجرای کامل قانون جهش تولید دانش بنیان

وزیر علوم گفت: یکی از افتخارات مجلس تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان بود؛ اما هنوز تمام بندهای این قانون کامل اجرا نشده و امیدواریم بخش نظارتی مجلس بر اجرای دقیق آن نظارت کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل در اولین همایش «دانشگاه و حکمرانی»؛ یادبود رئیس فقید اندیشکده حکمرانی شریف، مرحوم «رضا روستا آزاد» گفت: فرهنگ دانشگاهی ویژگی‌های خاص خود را دارد و تمام رفتارهای فرد دانشگاهی بر مبنای عقل و ایمان و دانش است. تمام این ویژگی‌ها در شخصیت جامع الاطراف مرحوم دکتر روستاآزاد جمع بود و شبکه ای از فضائل بود.

بیشتر بخوانید:

بازرسان معتمد در دانشگاه‌های معین ۳۱ استان کشور منصوب شدند

زلفی گل اضافه کرد: روستاآزاد معتقد بود جامعه دانشگاهی تلاش کند که نسل‌های بعدی از نظر دانش و دیندار بودن از نسل‌های قبل سرآمدتر باشند و این وظیفه سنگینی بر دوش جامعه دانشگاهی است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: امیدواریم خداوند کمک کند رفتار و منش دکتر روستاآزاد در جامعه دانشگاهی جاری و ساری شود.

وی با اشاره به تلاش‌های دکتر روستاآزاد برای تعالی و پیشرفت علم کشور افزود: این اقدام مبارک دانشگاه صنعتی شریف در گرامیداشت یاد و خاطره این استاد بزرگوار کشور، در راستای فرهنگ سازی است که ما قدر کسانی را که برای پیشرفت کشور عمر خود را صادقانه صرف می‌کنند، بدانیم و این فرهنگ به نسل‌های بعدی منتقل شود.

زلفی گل ادامه داد: یک جامعه دانا که در آن علم، عقل و قانون مبنای پیشرفت است، در بستر زیست بوم مناسب رشد می‌کند و این مراسم در راستای توسعه فرهنگی علی الخصوص در جامعه دانشگاهی است

وزیر علوم یکی از آرزوهای مرحوم دکتر روستاآزاد را توسعه علم نافع و اثرگذاری دانشگاه در جامعه عنوان و تصریح کرد: دکتر روستاآزاد معتقد بود در مدیریت‌های اجرایی باید هر چه بیشتر از جامعه دانشگاهی بهره برده شود.

وی افزود: امروزه جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف اعم از تولید دانش و خلق ثروت از علم در دنیا پرچمش بالاست و در دنیا جایگاه ویژه ای دارد البته ما انتظار بیشتری داریم. مسئولان درجه اول کشور و رهبر معظم انقلاب اسلامی در غالب سخنرانی‌های خود به حمایت از علم و دانش اشاره دارند و رئیس جمهور نیز همین دیدگاه را دارد که فرصت ویژه ای در اختیار جامعه دانشگاهی می‌گذارد که جامعه داناتر و دیندارتری تحویل دهیم.

اهمیت کار مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون تولید جهش بنیان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سخنان خود که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ با بیان اینکه توسعه با توصیه محقق نمی‌شود بلکه با قانون محقق خواهد شد، گفت: یکی از افتخارات مجلس تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان بود؛ اما هنوز تمام بندهای این قانون کامل اجرا نشده و امیدواریم بخش نظارتی مجلس بر اجرای دقیق آن نظارت کند.

وی اظهار داشت: یکی از افتخارات مجلس شورای اسلامی تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان بود؛ این قانون سند افتخاری برای مجلس یازدهم است و باقی می‌ماند. همچنین منشأ ثمرات زیادی خواهد بود مشروط به اینکه همه بندهای آن اجرا شوند. داشتن قانون خوب کافی نیست و باید کامل اجرا شود.

برگزاری پنل‌های تخصصی با حضور رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور، اعطای نشان ملی یونسکو به مرحوم دکتر رضا روستاآزاد و رونمایی از کتاب و جایزه دکتر رضا روستا آزاد از جمله برنامه‌های این همایش بود.

اولین همایش دانشگاه و حکمرانی امروز یکشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور و جمعی دیگر از اساتید و پیشکسوتان دانشگاهی به منظور یادبود ریاست اسبق دانشگاه صنعتی شریف و رئیس فقید اندیشکده حکمرانی شریف در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =