اعلام جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش / تاثیر نمره کتبی چند درصد است؟

معاون وزیر آموزش و پرورش از توزیع کارت ورود به جلسه آزمون استخدام مربی در وزارتخانه متبوع خود خبر داد و جزئیات برگزاری آزمون و مراحل جذب پذیرفته‌شدگان را بیان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره تاریخ برگزاری آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان (کاردرمانگر و گفتار درمانگر)، اظهار کرد: این آزمون ۹ صبح جمعه ۲۱ مهر برگزار می‌شود و از امروز صبح داوطلبان با ورود در پروفایل کاربری خود کارت ورود به جلسه را پرینت بگیرند.

بیشتر بخوانید:

امتیازات ویژه آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام شد

وی با بیان اینکه این آزمون روز جمعه ۲۱ مهر در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، درباره شرایط برگزاری آن در تهران و البرز خاطرنشان کرد: آزمون داوطلبان استان تهران و البرز به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در پاسخ به تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون، با بیان اینکه خیلی تعداد فارغ التحصیلان کاردرمانگران و گفتار درمانگران زیاد نیست، توضیح داد: اکثر فارغ التحصیلان این دو رشته به سرعت شاغل شده و مشغول به کار می‌شوند، از این رو اساسا تعداد فارغ التحصیلان این دو رشته که فعلا مشغول به کار نباشند، زیاد نیست. انتظار داریم تعداد خوبی از بین شرکت کنندگان در آزمون جذب شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا از سهمیه ۱۰۰۰ نفری جذب این دو رشته ظرفیتی خالی می‌ماند، عنوان کرد: ممکن است، چراکه این امری طبیعی است. اگر در این آزمون ظرفیت خالی بماند درخواست تکمیل ظرفیت می‌دهیم، اما امید داریم در همین مرحله اول بخش زیادی از نیروهایی که لازم داریم، جذب کنیم.

طریفی درباره تاریخ اعلام نتایج این آزمون، بیان کرد: نتایج اولیه احتمالا حدود ۲ هفته پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان باید ارزیابی تکمیلی شوند و دقیقا مشابه آزمون آموزگاری و دبیری برای ارزیابی داوطلبان این آزمون نیز کانون‌های ارزیابی تشکیل می‌شود.

به گفته وی، ۴۰ درصد نمره کل این آزمون به نمره کتبی داوطلب و ۶۰ درصد آن به نمره ارزیابی تکمیلی بستگی دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش اسثنایی همچنین این را هم گفت که بلافاصله پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، کانون‌های ارزیابی تشکیل شده و 2  تا 3 برابر ظرفیت برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده می‌شوند.

طبق اظهارات وی، برآورد می‌شود تا دی ماه کار جذب پذیرفته شدگان این آزمون تکمیل شود.

طریفی درباره کیفیت این آزمون نیز توضیح داد: این آزمون کاملا تخصصی است و فقط فارغ التحصیلان رشته‌های کاردرمانگری و گفتاردرمانگری می‌توانستند در آن شرکت کنند و رشته‌های غیر مرتبط در آن حضور ندارند. امیدواریم افراد با آمادگی کامل در جلسه آزمون حاضر شوند. طراحی سوالات بر عهده جهاد دانشگاهی بوده است و آزمون توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی درباره چرایی برگزاری این آزمون توسط جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی، مرکز آزمون مورد تایید سازمان اداری و استخدامی دارد. سطح سوالات هیچ تفاوتی با آزمون سازمان سنجش ندارد. سازمان سنجش آزمون‌های بزرگ در مقیاس‌های بزرگ را برگزار می‌کند و ما خودمان پیش بینی می‌کنیم تعداد شرکت کنندگان این آزمون زیاد نباشد، از این جهت آزمون توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکلی برای برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش وجود نداشت اما سازمان سنجش درگیر آزمون سراسری بود و اعلام کرده بود که  برای برگزاری این آزمون باید یک الی دو ماه صبر کنیم، اما ما می‌خواستیم سریع‌تر این آزمون برگزار شود و از این رو این آن را به جهاد دانشگاهی سپردیم.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1201472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =