حماس: ایران از عملیات طوفان الاقصی بی‌اطلاع بود

«علی برکه» از رهبران حماس در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی گفت ایران پیش از حمله غافلگیرانه نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، در جریان قرار نداشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «علی برکه» رئیس اداره روابط ملی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت به ایران پیش از عملیات بی‌سابقه شنبه هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، اطلاع داده نشده بود.

بیشتر بخوانید:

سکوت مولوی عبدالحمید در برابر طوفان‌الاقصی شکست / موضع‌گیری در حمایت از اسرائیل!

به نوشته «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، وی اظهار داشت: برای همه از جمله ایران غافلگیرانه بود. به آن‌ها اطلاع ندادیم که عملیاتی در سحرگاه هفتم اکتبر رخ خواهد داد. بعد از آغاز عملیات، ایران را مطلع کردیم. 

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم امروز سه‌شنبه تاکید کرد عملیات طوفان الاقصی از تصمیم تا اجرا، عملیاتی فلسطینی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس پیش‌تر با اشاره به حملات گسترده مقاومت به اراضی اشغالی فلسطین، اعلام کرده بود که این طوفان از غزه آغاز شده و به تمام نقاط سرایت خواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح شنبه هفتم اکتبر، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد و درگیری‌ها منجر به هلاکت هزاران صهیونیست شده است.

رسانه‌های صهیونیستی تایید کرده‌اند که در جریان عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۱۰۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند و این آمار باز هم در حال افزایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1201583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =