زاهدی: مصلحت نیست مجلس به تشکیل سازمان سنجش ملی ورود کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره سازمان ملی سنجش گفت: چون شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود کرده، مصلحت نیست که مجلس نیز به این موضوع ورود کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، «سازمان ملی سنجش» سازمانی مستقل از وزارتخانه‌ها و زیرنظر نهاد ریاست جمهوری است که بتواند وظیفه و رسالت خود را نسبت به همه مراکزی که نیاز به برگزاری آزمون دارند (حتی برای آزمون‌های استخدامی در ادارات مختلف) انجام دهد، برای تحقق این امر، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۲ ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» برای اجرا ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات عاملی درباره چرایی تشکیل سازمان ملی سنجش

بر اساس این ماده واحده، «سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه‌بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تشکیل خواهد شد.

تعامل مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سازمان ملی سنجش گفت: چون شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود کرده، مصلحت نیست که مجلس نیز به این موضوع ورود کند، اگر در این زمینه با مجلس مشورت شده بود، مخصوصاً با کمیسیون آموزش و تحقیقات، ما نقطه‌ نظراتی داشتیم که می‌توانست آنچه که انجام شده را بهتر و بهینه‌تر کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با این وجود از این موضوع حمایت می‌کنیم، ان‌شاءالله در تعامل بعدی که با شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم داشت سعی می‌کنیم مواردی که وجود دارد، برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =