توضیحات کلانتری درباره انتقادات وارد شده پیرامون همایش‌های بی‌ثمر فرهنگی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پاسخ به انتقادات وارد شده به این وزارتخانه در مورد برگزاری همایش‌های بی‌ثمر در دانشگاه‌ها، به ارائه راهکار پرداخت.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پاسخ به انتقادات وارد شده به این وزارتخانه در مورد برگزاری همایش‌های بی‌ثمر در دانشگاه‌ها و درباره برنامه این معاونت برای سنجش میزان اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: سامانه فرنما در معاونت فرهنگی مبتنی بر چند شاخص، برنامه‌ها را ثبت و ضبط می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ضرورت ارتباط دانشگاه با خانواده دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی

وی افزود: شاخص نخست تعداد مخاطب، شاخص دوم بودجه مصرفی و سومین شاخص این که مجری دانشگاه است یا مجموعه و گروه‌های دانشجویی. بر اساس این شاخص‌ها رتبه‌بندی مجموعه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به دست می‌آید.

کلانتری با بیان این که این شاخص‌های ارزیابی برای ارائه کارنامه‌ فرهنگی دانشگاه‌ها مدنظر قرار می‌گیرند، گفت: دانشگاه‌ها هم‌اکنون بر اساس این شاخص‌ها بررسی می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، سامانه  فرهنگ نمای دانشگاه‌ها (فرنما) وزارت علوم ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ با حضوری محمدعلی زلفی گل وزیر علوم رونمایی شد. معاون فرهنگی وزیر علوم در آیین رونمایی از این سامانه گفت: رتبه‌بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و طراحی و اجرای کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها بر اساس فعالیت‌ها، از جمله مواردی است که تاکنون مغفول مانده است. 

وی افزود: در این راستا، مجموعه‌ای از سامانه‌ها به منزله فرهنگ نمای دانشگاه‌ها تشکیل شد. سامانه فرنما (فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) و ۹ زیرسامانه مرتبط آن به منزله فرهنگ‌نما و محل ثبت کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1202493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =