هشدار وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک متخلف

همزمان با بازرسی وزارت راه و شهرسازی از مشاوران املاک در استان‌ها ۴۵ درصد از مشاوران املاک فعال مورد بازرسی قرار گرفتند و ۷ درصد از مشاوران املاک بازرسی‌شده متخلف شناسایی شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بر اساس اطلاعات رسیده از وزارت راه و شهرسازی در حوزه سامان‌دهی مشاوران املاک، تا ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲، ۸۰ هزار و ۵۰۶ مشاور املاک بازرسی شده که از این تعداد ۵۶۱۲ مشاور املاک معادل ۷ درصد بنگاه‌های بازرسی‌شده متخلف شناسایی شده و پلمب شده‌اند. علاوه بر پلمب مشاوران املاک متخلف ۱۶۷.۹ میلیارد تومان جرایم تعزیراتی نیز برای متخلفان از قانون تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

مهاجرت مستاجرهای شمال تهران به ۲ منطقه جنوبی + جدول قیمت

بر این اساس بیشترین بنگاه بازرسی‌شده مرتبط با استان تهران با ۱۱ هزار بازرسی است که از این تعداد ۱۴۰۰ بنگاه مشاور املاک متخلف شناسایی شده و ۸۸ میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده است. تخلفات انجام‌شده توسط بنگاه‌های مشاور املاک که منتهی به پلمب و اخذ جرایم تعزیراتی می‌شود، شامل تبانی در معاملات، فروش مال غیر، فروش و اجاره مسکن به قیمت بالاتر از عرف و عدم ثبت رسمی معاملات می‌شود.

در این راستا جواد سادات، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور بیان کرد: این کارگروه از هجدهم تیرماه بازرسی خود را آغاز کرده و بدون هیچ مسامحه‌ای با بنگاه‌های متخلف برخورد می‌کند.

تعداد ۱۷۶ هزار و ۵۳۲ بنگاه مشاور املاک در سراسر کشور به ثبت رسیده که تاکنون با گذشت نزدیک به سه ماه از بازرسی‌ها ۴۵ درصد از بنگاه‌ها بازرسی شده است. علاوه بر اقدامات یادشده، اصلاح صلاحیت درخواست‌کنندگان مجوز بنگاه مشاور املاک نیز مورد بازنگری قرار گرفته و این بازنگری به مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد گزارش شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1202728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =