بسته‌های اینترنتی گران می‌شوند؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای گران‌کردن بسته‌های اینترنت وجود ندارد، گفت: تاخیر در شبکه‌های اینترنتی در ۲ ماه اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع پور  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت بسته‌های اینترنت همراه نداریم.

بیشتر بخوانید:

زارع‌پور: فیلتر برخی از سرویس‌ها کاهش می‌یابد

وی در ادامه افزود: اگر اپراتورهای بخش خصوصی بخواهند افزایش قیمت بدهند، باید از کمیسیون تنظیم مقررات، مجوز دریافت کنند.

زارع‌پور درباره مهلت اعلام‌شده ۲ ماهه برای بررسی وضعیت اینترنت گفت: این یک مهلت دوماهه نبوده بلکه کمیته‌ای برای بررسی وضعیت اینترنت در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار شد.

وی بیان کرد: راهکارهای کوتاه‌مدتی نیز پیشنهاد شد و ما اعمال کردیم. اکنون حدود ۲ ماه است که زمان تاخیر در شبکه حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و داشبوردهای مدیریتی نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این مسیر ادامه دارد و این وزارتخانه برای ارتقای کیفیت شبکه در تلاش به‌صورت روزانه در تلاش است.

وی همچنین درباره توسعه اینترنت ماهواره‌ای در کشور و موضوع فیلترینگ تصریح کرد: متولی این امر شورای عالی فضای مجازی بوده و وزارت ارتباطات تنها متولی توسعه شبکه در کشور است.

زارع‌پور در پایان اعلام کرد: از هر شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای که قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کند استقبال خواهیم کرد.

کد خبر: 1202735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =