جزئیات ثبت‌نام دوره مهارت‌آموزی معلمان پذیرفته‌شده در آزمون استخدامی

گرچه پذیرفته‌شدگان آزمون «دبیری» و «هنرآموزی» از امسال وارد مدارس می‌شوند اما باید در حین تدریس، دوره مهارت‌آموزی بگذرانند. همچنین تمدید استخدام پیمانی برای سال بعد و بهره‌مندی آنها از امتیازات نظام رتبه‌بندی معلمان منوط به موفقیت آنها در گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گرچه پذیرفته‌شدگان آزمون «دبیری» و «هنرآموزی» از امسال وارد مدارس می‌شوند اما باید در حین تدریس، دوره مهارت‌آموزی بگذرانند. همچنین تمدید استخدام پیمانی برای سال بعد و بهره‌مندی آنها از امتیازات نظام رتبه‌بندی معلمان منوط به موفقیت آنها در گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی است از این رو دوره مهارت آموزی یک ساله قبول شدگان این آزمون همزمان با انجام سایر مراحل استخدامی از طریق دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اسامی تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پروش اعلام شد

نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۶ مهرماه اعلام شد. بر این اساس پذیرفته شدگان نهایی برای تشکیل پرونده استخدامی، انجام معاینات پزشکی تکمیلی نظیر آزمایشات پاراکلینیکی، اخذ معرفی نامه برای گواهی عدم سوءپیشینه، اطلاع از سایر مراحل و مدارک لازم و نیز ساماندهی در مدارس باید دو روز بعد از اعلام نتایج یعنی شنبه ۲۹ مهرماه  به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ سهمیه خدمتی مراجعه می‌کردند.

درواقع صدور حکم استخدام پیمانی این معلمان به شرط صدور تاییدیه انفرادی گزینش برای داوطلب، داشتن ابلاغ تدریس و با رعایت سایر ضوابط و مقررات استخدامی مربوط است.

با توجه به اینکه پذیرفته شدگان همزمان با اشتغال و تدریس در مدارس باید دوره مهارت آموزی را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز طی کنند، صدور حکم استخدام پیمانی برای آنها به صورت موقت و تا انتهای سال جاری یعنی سال ۱۴۰۲ است و تمدید استخدام پیمانی آنها برای سال ۱۴۰۳ و بهره‌مندی از امتیازات نظام رتبه بندی معلمان برای آنها مشروط به موفقیت در گذراندن دوره مهارت آموزی و اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی و سایر ضوابط است.

اطلاع رسانی درباره ثبت نام دوره یک ساله مهارت آموزی از امروز

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته و زمان بندی تعیین شده، دوره مهارت آموزی قبول شدگان آزمون دبیری و هنرآموزی همزمان با انجام سایر مراحل استخدامی از طریق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان به عنوان مجری دوره انجام می‌شود.

پذیرفته شدگان باید پنج روز بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون به منظور اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی متناسب با رشته خود، به درگاه اطلاع رسانی دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنند.

با توجه به اعلام نتایج نهایی در بعد از ظهر چهارشنبه ۲۶ مهرماه و با احتساب گذشت پنج روز از زمان اعلام نتایج، پذیرفته شدگان باید برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی از امروز دوشنبه اول آبان ماه به درگاه اطلاع رسانی دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (برای رشته‌های شغلی هنرآموزی و دبیری کار و فناوری) به آدرس https://www.sru.ac.ir/ و دانشگاه فرهنگیان (برای رشته‌های شغلی دبیری به جز کار و فناوری) به آدرس  https://cfu.ac.ir/ مراجعه کنند.

هزینه دوره یک ساله مهارت آموزی را چه کسی پرداخت می کند؟

بخشی از هزینه برگزاری این دوره یک ساله مهارت آموزی که شامل خدمات آموزشی و رفاهی می‌شود، بر عهده داوطلب است و محل آموزش نیز بر اساس شغل محل توسط دانشگاه مجری دوره تعیین می‌شود.

همچنین چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه‌های مربوط  اقدام می‌کند.

چنانچه به هردلیلی در این مرحله صلاحیت عمومی فرد پذیرفته شده در آزمون دبیری و هنرآموزی از سوی هسته گزینش مورد تایید قرار نگیرد، انجام معاینات پزشکی، ارائه گواهی سوء پیشینه و شرکت در دوره مهارت آموزی و موفقیت در آن هیچگونه حقی برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش ایجاد نمی‌کند و از ادامه فرآیند انجام کار جلوگیری می‌شود.
لزوم ارائه مدرک ICDL و روخوانی و روان خوانی قرآن به هنگام ثبت نام در دوره یک ساله مهارت آموزی

از سوی دیگر مطابق با بند ۱۱ بخش هشتم با عنوان «تذکرات مهم» دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی، پذیرفته شدگان نهایی این آزمون ملزم‌اند در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یک ساله مهارت آموزی مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و مدرک کسب مهارت‌های هفتگانه ICDL را ارائه دهند، در غیر این صورت باید تعهد دهند که تا قبل از اتمام دوره یک ساله مهارت آموزی، این مدارک را ارئه کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دوره مهارت آموزی و تشکیل پرونده استخدامی چیست؟

گرچه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دوره مهارت آموزی و تشکیل پرونده استخدامی به ترتیب از سوی دانشگاه مجری دوره و اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی اعلام می‌شود اما داشتن اصل و تصویر مدارک سجلی و هویتی داوطلب اعم از کارت ملی، شناسنامه و شناسنامه فرزندان، اصل و تصویر مدارک تحصیلی اعم از گواهینامه موقت یا دانشنامه، اصل کارنامه نتایج نهایی آزمون، اصل و تصویر مدارک مربوط به ایثارگری، اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای افراد مذکور لازم است.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1203402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =