لاوروف بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد

وزیر خارجه روسیه عنوان کرد که مسکو آتش‌بس فوری بین طرف‌ها در درگیری فلسطینی-اسرائیلی را اولویت اصلی می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با همتای کویتی خود گفت مسکو این را اولویت اصلی می‌داند که طرف‌ها در درگیری فلسطینی-اسرائیلی را به آتش‌بس برساند.

بیشتر بخوانید:

کنعانی در واکنش به سفر بلینکن به تل‌آویو: آمریکا بخشی تعیین کننده از تداوم جنگ در غزه است

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی گفت: اتخاذ تدابیر برای دستیابی به آتش‌بس فوری، باز شدن کریدورهای بشردوستانه برای جلوگیری از تلفات جدید و ارائه کمک‌های لازم به غیرنظامیان آسیب‌دیده را ضروری می‌دانیم.

لاوروف در ادامه سخنانش گفت روسیه خواستار تشدید تلاش‌ها برای ایجاد شرایطی به منظور ازسرگیری فوری روند مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین است.

وزیر خارجه روسیه افزود: روشن است که انجام این کار در حال حاضر دشوار است، اما به محض آن که به آتش‌بس دست یابیم، لازم است به ازسرگیری مذاکرات مستقیم برای ایجاد کشور فلسطین همانطور که در تصمیم شورای امنیت سازمان ملل، در مرزهای ۱۹۶۷ تصریح شده، بازگردیم.

به‌رغم نسل‌کشی تل‌آویو در غزه و وضعیت وخیم انسانی این منطقه، کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از حمایت از آتش‌بس با این بهانه که توانایی رژیم صهیونیستی در دفاع از خود را مختل می‌کند، خودداری کرده‌اند.

آن‌ها مدعی هستند در عوض برای توقف بشردوستانه به منظور رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش می‌کنند. در سایه حمایت‌های غرب از جنایات رژیم موقت صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته اسرائیل آتش‌بس را نمی‌پذیرد زیرا به معنی تسلیم شدن در مقابل حماس است.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب بار دیگر یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست و خواستار وقفه انسان‌دوستانه در جنگ است. او در تعریف آنچه وقفه انسان‌دوستانه خواند، گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است».

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1204854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =