سرعت اینترنت تا ۱۰۰ برابر افزایش پیدا می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، تمام منازل مسکونی به فیبر نوری مجهز می‌شوند و این امر سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آرزوی ما این است که هیچ نقطه‌ای از خاک جمهوری اسلامی ایران بدون پوشش و بدون دسترسی به شبکه ارتباطی نباشد و به فضل الهی، تا آخر امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ارتباطی متصل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

دانشجویان به بیشتر مقالات علمی به‌روز دسترسی ندارند

وی ادامه داد: پروژه بزرگ بعدی که در کشور اجرا می‌شود، شبکه فیبر نوری است و در مجلس شورای اسلامی نیز این امر تصویب و اختیارات لازم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، تمام منازل مسکونی مردم را از طریق فیبر نوری به شبکه ارتباطی متصل خواهیم کرد و این امر سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

زارع‌پور بیان کرد: هم‌اکنون سرعت اینترنت در کشور ۱۲ مگابیت بر ثانیه است که با اجرای شبکه فیبر نوری تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد و این انقلابی در شبکه ارتباطی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فیبر نوری زیرساخت توسعه کشور در سه چهار دهه آینده محسوب می‌شود و همه اقدامات بر بستر فیبر نوری رخ می‌دهد، گفت: ایران اسلامی در آینده به شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن به‌طور جدی نیاز دارد و فیبر نوری تنها راه است و کشور را برای ۵۰ سال آینده بیمه می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدواریم تقویت شبکه فیبر نوری از استان سمنان و با همت همگانی همه مسؤولان آغاز شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1205025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =