۷ دانشگاه برتر جهان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی

مجهزترین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های جهان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان و اعضای هیئت علمی نخبه معمولا جذب دانشگاه‌هایی با امکانات تحقیقاتی مانند آزمایشگاه‌های مجهز، نرم‌افزارهای پیشرفته و مراکزی با زیرساخت‌های عالی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تبعیض علمی، دسترسی پژوهشگران ایرانی به تجهیزات را محدود کرده است

دسترسی به امکانات آزمایشگاهی در دانشگاه به تربیت نسل جدیدی از دانشمندان کمک می‌کند که ایده‌های علمی خود را بهتر پیگیری کنند. ایسکانیوز در ادامه هفت دانشگاه برتر جهان در زمینه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را معرفی می‌کند.

مجهزترین آزمایشگاه‌های دانشگاهی در آمریکا

مجهزترین آزمایشگاه‌های دانشگاهی جهان در کشور آمریکا واقع شده‌اند. دانشگاه هاروارد فرصت‌های تحقیقاتی ویژه‌ای در اختیار همه محققان خود حتی بی‌تجربه‌ها قرار می‌دهد. تنها شرط استفاده از این امکانات، فعال و با انگیزه بودن پژوهشگر است. محققان هاروارد برای انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی می‌توانند یکی از دوره‌ها شامل تحقیقات دوره‌ای (پایان‌نامه)، دستیار پژوهشی و برنامه‌های تحقیقاتی را انتخاب کنند.

محققان دانشگاه هاروارد می‌توانند از امکانات آزمایشگاهی این دانشگاه در سطح جهانی استفاده کنند؛ چرا که بیش از ۱۰۰ مرکز در محوطه دانشگاه و در سراسر جهان در دسترس دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه است. به علاوه، دانشکده‌های این دانشگاه هم امکانات تحقیقاتی پیشرفته‌ای دارند.

دانشگاه استنفورد یکی از موسسات تحقیقاتی پیشرفته جهان است. این دانشگاه، دانشجویان را تشویق می‌کند که با اعضای هیئت علمی در آزمایشگاه‌ها، استودیوها و کتابخانه‌ها همکاری کنند.

دانشجویان کارشناسی استنفورد می‌تواند علایق پژوهشی خود را به صورت مستقل در این دانشگاه پیگیری کنند. همچنین در صورت تمایل می‌تواننند در برنامه‌های تحقیقاتی دانشکده مشارکت کنند.

برخی امکانات تحقیقاتی مانند Bio X، ChEM-H و آزمایشگاه فلدمن در اختیار دانشجویان فنی استنفورد قرار دارد. RISE، مرکز زبان و CESTA هم برای علاقه‌مندان به علوم انسانی در دسترس است.

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یکی دیگر از مراکز علمی است که از دانشجویان مقطع کارشناسی برای فعالیت در زمینه‌های علمی حمایت می‌کند. MIT با تشویق دانشجویان به انجام تحقیقات بین‌رشته‌ای، مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی افراد را غنی‌تر می‌کند.

مرکز تحقیقات و توسعه با بودجه فدرال، آزمایشگاه لینکن، آزمایشگاه علوم هسته‌ای، آزمایشگاه تحقیقات الکترونیک و رصدخانه Haystack از جمله مراکز این دانشگاه هستند.

دانشگاه کمبریج یک موسسه تحقیقاتی مستقر در انگلستان با سابقه ۸۰ ساله است که بیش از ۱۰۰ برنده جایزه نوبل و دستاورد علمی در حوزه‌های مختلف علمی دارد. این موسسه از رویکرد میان‌رشته‌ای به چالش‌ها حمایت می‌کند. همچنین به ایجاد یک چشم‌انداز واحد و تعیین اهداف مشترک در بین اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که در تحقیقات شرکت می‌کنند، کمک می‌کند.

مراکز تحقیقاتی بین‌رشته‌ای دانشگاه، تحقیقات در زمینه‌های مختلف از حفاظت و انرژی گرفته تا علوم اعصاب و سلامت عمومی را تسهیل می‌کند.

۸۰۰ آزمایشگاه در محوطه دانشگاه ییل فعالیت می‌کنند

دانشگاه ییل دارای ۸۰۰ آزمایشگاه در محوطه دانشگاه است. به علاوه مرکز تحقیقات دیابت، مرکز علوم احلیل ییل، مرکز استرس ییل و حدود ۴۰ مرکز دیگر ابزار لازم برای تحقیق در زمینه هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی را فراهم می‌کند.

این دانشگاه تحقیقات خود را با هدف بهبود جهان با ابتکارات و راه‌حل‌های نوآورانه پیش می‌برد. امکانات تحقیقاتی به‌روز به دانشجویان و اعضای هیئت علمی کمک می‌کند تا در تحقیقات خود پیشرفت کنند.

دانشگاه جان هاپکینز به عنوان اولین دانشگاه تحقیقاتی در آمریکا، سابقه‌ای طولانی در پیشرفت‌های انقلابی در تحقیقت دارد. این دانشگاه دارای مراکز تحقیقاتی در سطح جهان است. برخی مراکز مانند بیمارستان جان هاپکینز، آزمایشگاه فیزیک کاربردی، موسسه علمی تلسکوپ فضایی و مرکز پردازش زبان و گفتار از شناخته‌شده‌ترین مراکز این دانشگاه هستند.

دانشگاه تورنتو فضای فراهم کرده است که محققان بتوانند به هر آنچه که برای تحقیقات خود نیاز دارند، دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =