کلاس درس‌های سنتی؛ درحال تعطیلی/ آموزش تعاملی به حل مسئله منجر می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کلاس‌های سنتی در کشورهای پیشرفته در حال تعطیل شدن است. ما می‌خواهیم به آموزش تعاملی به حل مسائل کشور برسیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم دومین رویداد ملی مشق امید که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی برگزار شد گفت: دوره آموزش عالی که بر اساس حافظه محوره بوده، تمام شده است. این نکته اساسی و اصلی در حوزه آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید:

۶ هزار تیم در دومین رویداد مشق امید شرکت کردند

وی افزود: هوش مصنوعی باعث تحول در حوزه آموزش عالی شده است. در حال حاضر آموزش کتاب و جزوه تمام شده است.

دکتر طهرانچی گفت: کلاس‌های سنتی در کشورهای پیشرفته در حال تعطیل شدن است. ما می‌خواهیم به آموزش تعاملی به حل مسائل کشور برسیم.

وی گفت: به عقیده بنده از تشکل‌های دانشجویی باید برای حل مسائل کشور استفاده شود. کار گروهی و تعاملی مهم است که در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی نیز قید شده است. مهارت در آموزش تعاملی اهمیت ویژه‌ای دارد، مهارت هم با افزایش کارگاه‌ها به دست نمی‌آید بلکه با فعالیت گروهی حاصل می‌شود.

دکتر طهرانچی گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت علوم اشتغال دانشجویان فنی و حرفه ای ۲۱ درصد است. علت چیست؟ چون مهارت به تنهایی دیگر کفایت ندارد؛ بلکه موضوعات تعاملی و کارآفرینی باید جایگزین آن شود.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی بیان کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان، فردی نیست بلکه به صورت نهاد دانشجویی است‌. ما فرد می‌گیریم و شبکه تحویل می‌دهیم.

وی با تاکید بر کارآفرینی گفت: اشتغال دانشجویان برای ما اهمیت زیادی دارد. برای همین به فکر شبکه‌ ساختن از دانشجویان در دانشگاه هستیم.

دکتر طهرانچی گفت: حل المسائل محلی (منطقه‌ای) و کادرسازی ملی اولویت جدید دانشگاه آزاد اسلامی است. تشکل‌ها و هسته‌های دانشجویی مهره اصلی این موضوع هستند. بنابراین فعالیت تشکل‌ها اهمیت بیشتری برای ما دارد.

وی با اشاره به اینکه درک مسائل مقدمه حل المسئله است، گفت: این موضوع در قرآن قید شده است. در این راستا می‌توان گفت که قرآن منشا تحول گرفتن تمدن از یونان است. بنابراین تمدن سازی نوین اهمیت ویژه دارد.

وی گفت: کارکرد علم و فناوری جهت‌دار است و فناوری از سوی خداوند برای صیانت از انسان‌ها به پیامبران از جمله حضرت سلیمان داده شده است.

دکتر طهرانچی بیان کرد: بسیج دانشجویی با ۹۰۰ گروه فعال و تشکل‌های دانشجویی و استادی در این رویداد حاضر شده‌اند.

وی گفت: دانشگاهی که مشق امید را تمرین نکند، دانشگاه تحول‌آفرین و امیدآفرین نیست.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: گذر از آموزش کلاس محور به آموزش حل مسئله، سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =