اینترنت ماهواره‌ای ملی در دستور کار سازمان فضایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت ما قرار دارد و این پروژه نیاز به یک کنسرسیوم منطقه‌ای دارد که امروز درحال رایزنی و مذاکره با کشورهای مختلف هستیم.

به گزارش گروه اقتصا ی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت ما قرار دارد و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های خودمان برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنیم، این موضوع در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

توانمندی ایران در ساخت و پرتاب ماهواره اینترنتی

زارع‌پور با بیان اینکه این کار باید با همکاری کشورهای دیگر انجام شود، تصریح کرد: پروژه اینترنت ماهواره‌ای ملی در کوتاه‌مدت به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد که کشوری با منظومه‌های ماهواره‌ای، اینترنت به مردم ارائه کند و حتماً نیاز به یک کنسرسیوم منطقه‌ای دارد که امروز درحال رایزنی و مذاکره با کشورهای مختلف هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: از حضور و فعالیت ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای در ایران استقبال می‌کنیم به شرط آنکه قواعد سرزمینی مارا بپذیرند و امروز نیز اتحادیه بین‌المللی مخابرات و هیئت مقررات رادیویی جهانی، اجبار کرده است که بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای دنیا حتماً برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی ایران مجوز دریافت کنند.

زارع‌پور تأکید کرد: ما در حال نوشتن نامه‌ای برای دعوت از آنها هستیم و مبتنی بر این مقدمات از حضور آنها استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =