تحول علوم انسانی با تقویت گفتگوهای علمی در دانشگاه‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش اساتید و پژوهشگران در شکل‌دهی به مباحثات و گفتگوهای علمی در دانشگاه‌ها به‌عنوان عوامل محرک در تحول علوم انسانی تأکید کرد و خواستار تقویت این نوع از مباحثات شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه در دیدار با مدیر و تعدادی اعضا هیات امنای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم نسبت به مقام شامخ علامه محمد تقی مصباح یزدی ادای احترام کرد و یاد و خاطر ایشان را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید:

خسروپناه: بازنگری کتب درسی علوم انسانی باید به وزارت علوم واگذار شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به تبیین تلاش‌های این شورا در ارتقاء و تحول علوم انسانی با رویکرد اسلامی و زحمات مسئولین مربوطه پرداخت و اظهار کرد: سی سال پیش مرحوم علّامه مصباح به این موضوع توجه داشت و به نوعی فناوری نرم اسلامی‌سازی علوم انسانی را پایه‌ریزی کرد.

وی به نقش اساتید و پژوهشگران در شکل‌دهی به مباحثات و گفتگوهای علمی در دانشگاه‌ها به‌عنوان عوامل محرک در تحول علوم انسانی تأکید کرد و خواستار تقویت این نوع از مباحثات شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رجبی نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار توجه بیشتر شورا به اسلامی شدن علوم انسانی شد و گفت: توجه شورا به الزامات اسلامی شدن علوم انسانی اهمیت دارد و در صورت ارائه به دانشگاه‌ها نسبت به آن تفکر شود.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی،حجت الاسلام و المسلمین رجبی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های موسسه در زمینه چاپ کتب و برگزاری جلسات هفتگی با اعضای هیئت علمی و اساتید حوزه علوم انسانی ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =