دیابتی‌ها بیشتر از سایرین بیماری ویروسی می‌گیرند؟

دیابت یک بیماری مزمن پیچیده میباشد که نیاز به مراقبت پزشکی مداوم جهت کاهش فاکتورهای خطر بیمار و کنترل دقیق قند خون است. حمایت و آموزش مداوم در زمینه کنترل بیماری توسط خود بیمار، نقش کلیدی در کاهش خطر مشکلات حاد و طولانی مدت بیماری داراست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با توجه به اینکه بیماری کرونا هنوز در کشور، وجود دارد باید اذعان داشت افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای (مانند دیابت، بیماری قلبی و آسم)در صورت تماس با ویروس COVID-۱۹ آسیب پذیرتر هستند.

بیشتر بخوانید:

خود مراقبتی از طریق چند فعالیت بدنی ساده

هنگامیکه افراد دیابتی به عفونت ویروسی مبتلا میشوند، به دلیل نوسانات در سطح قند خون و احتمالاً وجود عوارض دیابت درمان دشوارتر میشود.

همچنین سیستم ایمنی بدن ضعیف تر و مبارزه با ویروس دشوارتر و احتمالاً منجر به دوره نقاهت طولانی تر میشود.

بنابراین بیماران مبتلا به دیابت، باید بطور مداوم بیماری خود را کنترل کرده تا دچار شرایط عفونت ویروسی نشوند.

بیماریهای واگیردار در افراد مبتلا به دیابت باعث افزایش التهاب میشود که علت این عارضه بالا بودن قند خون است. اگر در فردی علائمی شبیه به آنفلوآنزا مثل تب، سرفه یا تنگی نفس مشاهده شود لازم است حتما با پزشک مشورت شود تا از بروز عوارض شدیدتر جلوگیری شود

با توجه به همزمانی بیماری کرونا و آنفلوآنزا در فصل سرما، رعایت تمام نکات ایمنی برای مبارزه با بیماریهای عفونی سیستم تنفسی در بیماران مبتلا به دیابت، اهمیتی دو چندان پیدا می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =