کرایه تاکسی‌های اینترنتی به‌زودی در شورای شهر تهران تعیین می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: هیچ یک از وسایل نقلیه عمومی حق افزایش کرایه‌ها در زمان بارش باران را ندارند و چنانچه این کار صورت بگیرد غیرقانونی است، ضمن اینکه به زودی شورای شهر تهران به نرخگذاری تاکسی‌های اینترنتی ورود پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران صبح امروز پیش از آغاز یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بارش باران در پایتخت اظهار کرد: با بارش باران هیچ یک از تاکسی‌ها اعم از تاکسی‌های اینترنتی و معمولی حق افزایش کرایه‌های خود به دلیل بارش باران و تغییر شرایط آب و هوایی را ندارند.

بیشتر بخوانید:

واکنش رییس شورای شهر به نرخ کرایه تاکسی‌ها در تهران

وی تصریح کرد: شورای شهر تهران برای تاکسی‌های معمولی نرخ مصوبی را به تصویب رسانده و تاکسی‌های معمولی ملزم به رعایت و دریافت کرایه‌ها براساس نرخ مصوب هستند.

رئیس شورای شهر تهران هرگونه افزایش کرایه از سوی تاکسی‌های اینترنتی و معمولی را در زمان بارش باران خلاف قانون و مقررات دانست و عنوان کرد: به قول معروف بی‌معرفتی است که در زمان بارش باران و در زمانی که مردم زیر بارش باران قرار دارند وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی معمولی و اینترنتی اقدام به افزایش کرایه بیشتر کنند.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا شورا مسئولیت تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی را برعهده دارد یا خیر گفت: نرخ تمام وسایل حمل و نقل عمومی باید توسط شوراها تعیین و به تصویب برسد و اینکه اعلام شود تاکسی‌های اینترنتی از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند و اتحادیه آنها نرخ‌ها را مشخص می‌کند، درست نیست و اگر این چنین تاکسی‌هایی کرایه‌های خود را براساس قانون دریافت کنند ما به آنها کاری نداریم درصورتی که در حق مردم اجحاف کنند این اجازه را به آنها نخواهیم داد.

وی با انتقاد از خدمت‌رسانی تاکسی‌های اینترنتی در زمان بارش باران، گفت: تاکسی‌ها علاوه بر زمان بارش در سرویس‌دهی مدارس نیز نتوانستند به مسئولیت خود عمل کنند و شورا بنا دارد به‌زودی با مطالعاتی که در ارتباط با تاکسی‌های اینترنتی انجام خواهد داد نرخ‌گذاری تاکسی‌ها را در صحن شورا انجام بدهد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص دستور جلسه شورای شهر امروز گفت: در ابتدای جلسه آقای کاشانی نطق پیش از دستور ارائه خواهد کرد و در ادامه به بررسی تصویب اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بی‌نام. IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      بهتره اول بری گوشت و مرغ و برنج و اجاره خونه رو تعیین قیمت کنی بعد بیای رو کرایه تاکسی زوم کنی. همه چیز صد برابر شده کرایه ها مال ۳ سال پیشه
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      مزیت تاکسی اینترنتی این است که بر اساس عرصه و تقاضا است در نتیجه کسانی که میتوانند زمان خود را جابجا کنند در زمانهای ارزانتر مسافرت می کنند و جا را برای کسانی که ناچارند در زمانهای شلوغ حرکت کنند خالی نگه میدارند. متاسفانه قیمت گذاری های مضر در تمام کشور ریشه دوانده مثلا در مورد هواپیمایی ها هم اجرا میشود که باعث میشوند همه بخواهند در نوروز و تابستان مسافرت کنند چون نرخ ها فرق نمیکند.