کارکرد بسیج و نقش آحاد مردم در شرایط کنونی کشور چیست؟

نشست بصیرتی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت هفته بسیج با موضوع «مسائل روز کشور و منطقه» و با حضور مشاور و دستیار شهردار تهران در حوزه امور مناطق و خدمات شهری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داود گودرزی دستیار شهردار تهران در این نشست با بیان اینکه سخنان خود را از 2 زاویه کارکرد بسیج و نقش آحاد مردم در شرایط کنونی کشور و نیز سوالات و شبهات در خصوص وقایع غزه و طوفان الاقصی مطرح خواهد کرد، گفت: طوفان الاقصی یک معجزه بزرگ نظامی و زهرچشمی بود که از رژیم صهیونیستی گرفته شد. جنگ 33 روزه با آن وقایع تنها به خاطر کشته شدن 2 سرباز اسرائیلی صورت گرفت اما تاکنون بیش از 1500 سرباز اسرائیلی کشته شده است اما اسرائیل جرأت نبرد با سربازان را نداشته و به کشتن مردم عادی اقدام می کند.

کارکرد بسیج و نقش آحاد مردم در شرایط کنونی کشور چیست؟

گودرزی با بیان چند سؤال که در اذهان عموم وجود دارد، اظهار کرد: ذهنیت تعدادی از افراد این است که چرا حماس به اسرائیل حمله کرد؟ در پاسخ باید گفت این پاسخ بخش کوچکی از 75 سال هجوم، وحشی گری، بمب باران، اشغال و آوارگی مسلمانان غزه بود.

وی با بیان اینکه سؤال دیگر، آگاهی حماس از نحوه برخورد اسرائیل پس از طوفان الاقصی است، توضیح داد: قطعاً فرماندهان حماس در زمان طرح ریزی این عملیات، اقدام نظامی رژیم کودک کش اسرائیل را پیش بینی کرده بودند اما این هجم از وحشی گری و ددمنشی که حتی به بیمارستان ها حمله ور شوند، در ذهن هیچ فرمانده جنگی قرار نگرفته است.

دستیار شهردار تهران سوال مهم دیگر را دستاورد حماس از این حمله معرفی و عنوان کرد: غم و نگرانی های ایجاد شده به واسطه شهادت برادران و خواهران مسلمان فلسطینی باعث شده که دستاوردهای بزرگ این عملیات به خوبی دیده نشود. بزرترین دستاورد، شکستن هیمنه سیاسی، امنیتی، رسانه ای و اطلاعاتی رژیم غاصب اسرائیل بود که پوشالی بودن آن بر تمامی جهان آشکار شد.

گودرزی از دست دادن رسانه و اذهان مردم جهان را دیگر دستاورد این عملیات دانست و توضیح داد: اسرائیلی ها به دنبال حکومتی از نیل تا فرات بودند تا از آنجا بر جهان حکومت کنند. دولت مقتدر یهود و به قول خود بهشت روی زمین را ایجاد کنند که هیچ کشوری توانایی ایجاد ناامنی برای آن نداشته باشد اما امروز از این تفکر چه باقی مانده است؟ امروز حتی در کشورهای غیرمسلمان و اروپایی نز تجمعاتی بر علیه اسرائیل برپاست.

این مقام مسئول در خصوص این سوال که چرا ایران مستقیم وارد جنگ نمی شود، عنوان کرد: قطعاً نیازی نیست که ایران اسلامی وارد جنگ شود هرچند که مجاهدان و مدافعان کشور، از جنگ واهمه ای ندارند اما تفکرات انقلاب اسلامی چنان به خارج از مرزها رسیده که پیروان اسلام و انقلاب در حال مبارزه با جنایتکاران هستند.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: با این حکم، 3 کار بر همه ما واجب است. یک تحریم اسرائیل را جدی بگیریم و به عنوان یک مطالبه از دیگر کشورها خواسته شود تا مراودات خود را با این رژیم قطع کنند. دوم، به شبهات و سوالات در خصوص وقایع چندین ساله فلسطین و جنایات گذشته پاسخ دهیم و سوم به عنوان یک ابزار قوی معنوی برای پیروزی حق علیه باطل دعا کنیم.

کارکرد بسیج و نقش آحاد مردم در شرایط کنونی کشور چیست؟

گودرزی در خصوص موضوع دوم جلسه و گرامیداشت هفته بسیج عنوان کرد: اهمیت وجود و فعالیت نیروهای همچون بسیج را می توان با تشریح دوره ای از تاریخ اسلام نشان داد. در دوران خلافت مولای متقیان حضرت علی (ع)، پس از شهادت مالک اشتر و عمار، امام همواره فقدان این دو فرمانده را احساس می کرد چرا که آن حضرت به دنبال اصلاح جامعه بود و برای این مدل حکمرانی، نقش این دو شهید بسیار اثرگذار بود چرا که مالک و عمار، نقش واسطه گری میان حکومت و مردم داشتند که به خوبی برنامه های حکومت و خواسته های مردم را درک کرده بودند.

دستیار شهردار تهران با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن می فرماید، پیامبران را فرستادیم تا مردم خود قسط و عدل را ایجاد کنند، توضیح داد: وظیفه رهبری، تعیین اولویت ها و توضیح نقش هرکس در ایجاد و انجام آن است. حکمرانی نیازمند افرادی است که مدل ذهنی رهبری جامعه را درک کند.

گودرزی با تأکید بر اینکه فرمول اصلاح و سعادت جامعه، امام، امت و خواص یا همان حلقه های میانی است، متذکر شد: برای این مهم نیازمند جریان علمی هستیم که با فهم دقیق صحنه و با سرفصل امیدآفرینی با مخاطب حرف زد و دوم باید بیاد داشت مسائل برای حل شدن، نیازمند راه حل هستند و باید با مطالبه گری، به دنبال حل مشکلات بود.
حجت الاسلام والمسلمین داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بسیج یک تفکر و اندیشه است، گفت: این تفکر هر جا صحیح حرکت کرد، جریان ساز شد. امروز انقلاب ما به خارج از مرزهای کشور صادر شد که ماحصل همین تفکر جهادی و بسیجی است.

حجت السلام داستار با اشاره به پیروزهای های جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، توضیح داد: همین جریان بسیجی و انقلابی، هیمنه 75 ساله اسرائیل را در هم شکست. نظام فکری که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد، تمام آزادیخواهان جهان را برای مقابله با استکبار پای کار آورد.

هادی دشتی معاون برنامه ریزی و هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز تبریک هفته بسیج، گفت: طرز تفکری که امامین انقلاب بنا نهاده اند، در جامعه نهادینه شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بسیج یعنی اخلاص، کار جهادی، تلاش برای رفع مشکلات بی منت، همراهی با مظلومان و ... عنوان کرد: به دور از کندروی و تندروی ها بدون افراط و تفریط باید از مقام عظمای ولایت تبعیت کرد و گوش به فرمان فرامین و رهنمودهای رهبری بود.

دشتی با تأکید بر اینکه غزه به برکت خون شهدا، مسئله جهانی شده است، عنوان کرد: باید واقعیت ها را تبیین کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1207729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =