رشد ۷ پله‌ای رتبه نوآوری ایران در جهان طی 2 سال

سخنگوی وزارت علوم از رشد 7 پله‌ای رتبه نوآوری ایران در جهان طی دو سال خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رشد ۷ پله‌ای رتبه‌ نوآوری ایران در جهان طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: ما در زمینه نوآوری در سال ۱۴۰۰ رتبه ۶۰ بودیم و الان در رتبه ۵۳ هستیم که البته بعضی از شاخص‌ها پیشرفت داشته و برخی از شاخص‌ها کم شده و در مجموع در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۷ رتبه صعود داشته‌ایم.

وی افزود: فروش محصولات شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشدمان ۷۸ درصد رشد داشته و از ۱۹۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ میلیارد ریال در ۱۴۰۱ رسیده است. همچنین تعداد واحدهای فناور افزایش ۱۴ درصدی داشته است که از ۱۰ هزار ۷۰۰ به ۱۲ هزار و ۱۰۰ رسیده و تعداد فناوران شاغل در پارک‌های علم و فناوری نزدیک ۵۰ درصد رشد داشته که از ۷۶ هزار به ۱۱۴ هزار رسیده در یکسال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ است.

شمسی‌پور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد ۴۰ درصد افزایش داشتند که ۱۵۰۰ بوده که شده ۲ هزار و ۱۰۰ شده و صادرات دانش‌بنیان توسط پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری از ۸۰ میلیون دلار به ۱۸۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ رسیده است.

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: تعداد پارک‌های علم و فناوری از ۴۹ به ۵۹ رسیده و مراکز رشد علم و فناوری از ۲۰۰ مرکز در سال ۱۴۰۰ به ۲۶۰ رسیده که ۳۰ درصد رشد داشته و تعداد پردیس‌ها و دهکده‌های علم و فناوری از ۲ پردیس به ۲۲ پردیس و دهکده در سال ۱۴۰۱ رسیده و برای اولین‌بار هم پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تشکیل شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1208636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =