ارسال بسته پیشنهادی دولت به مجلس درباره جذب نخبه های دوتابعیتی در دانشگاه‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصمیم این شورا و دولت برای ارسال بسته پیشنهادی به مجلس برای استفاده از ظرفیت نخبه های دو تابعیتی در دانشگاهها خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه جلسه 891 شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در این جلسه بحث‌های مختلفی مطرح شد، یکی از موضوعاتی که در میان اعضاء مورد بحث قرار گرفت؛ این موضوع بود که افراد نخبه دوتابعیتی که ظرفیت خوبی برای هیئت علمی شدن در دانشگاه را دارند، امکان جذب برایشان فراهم شود و با توجه به منع قانونی مجلس، مقرر شد شورای عالی انقلاب فرهنگی بسته پیشنهادی در این خصوص را تنظیم کند و این بسته به‌صورت لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

اساسنامه صندوق علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد

وی افزود: موضوع دیگر جلسه امروز بحث درباره خانه گفتگوی آزاد بود، بر مبنای بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد که در جلسه آینده شرایط و رئیس این خانه مشخص شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از انتخاب اعضای حقیقی شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان خبر داد و گفت: 5 نفر برای عضویت در این شورا انتخاب شدند، دکتر فهیمه فرهمندپور، دکتر کبری خزعلی، انسیه کتابچی، دکتر لیلا سادات زعفران‌چی، دکتر حکمیه سقای بی‌ریا صاحب‌نظران حوزه زنان هستند که به‌عنوان عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده انتخاب شدند. همچنین دکتر امیرحسین بانکی پور و دکتر سیدمرتضی میرباقری از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب نیز برای عضویت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده معرفی شدند.

خسروپناه اضافه کرد: بر این اساس اعضای ستاد زنان و خانواده معیّن شده است، در ادامه اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، رئیس آن را انتخاب می‌کنند در صورت رأی موافق اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی و خانواده و زنان به‌صورت حقوقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر ستاد خانواده و زنان معرفی می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آستانه سی و نهمین سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) هستیم این شورا تاکنون اسناد مختلفی داشته و راهبردهای مختلفی در حوزه علم و فناوری و فرهنگ ارائه داده است، در یکسال اخیر مصوبات زیادی داشته که از جمله آنها می‌توان به آئین‌نامه‌های مربوط به دانشگاه فرهنگیان، مصوبه کنکور و مصوبات فرهنگی که به مرحله اجرا رسیده‌اند، اشاره کرد.

وی بیان کرد: برای اولین بار شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط موثری با جبهه مردمی پیدا کرده و نخبگان علم و فناوری نیز در حکمرانی علم و فناوری مشارکت موثر دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =