پرداخت مطالبات گندمکاران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تلاش ما این است که کشاورزان گندمکار دغدغه‌ای برای دریافت مطالبات خود نداشته باشند، گفت: در حال حاضر نرخ خرید تضمینی گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و برای پرداخت مطالبات در سال آینده به حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (دوشنبه 20 آذرماه) کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی، گفت: در لایحه بودجه 1403 هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی داشته ایم تا در راستای مشکل بخش کشاورزی به جمع بندی برسیم، در برنامه هفتم توسعه آنچه از سوی دولت ارائه شده بود کافی نبود و با چکش کاری های صورت گرفته آن را به حد قابل قبول رساندیم.

بیشتر بخوانید:

وام‌های کشاورزان و دامداران تمدید شود / موافقت نمایندگان با لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بودجه سال آینده یکی از مواردی که اهمیت بسیار زیادی دارد پرداخت مطالبات گندمکاران است، در حال حاضر نرخ خرید تضمینی گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و برای پرداخت مطالبات در سال آینده به حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که کشاورزان گندمکار دغدغه‌ای برای دریافت مطالبات خود نداشته باشند، عنوان کرد: در بودجه سال 1403 باید از هم اکنون اعتبارات لازم مدنظر قرار بگیرد تا همانند سال جاری مطالبات کشاورزان با تاخیر پرداخت نشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مسائلی که باید در لایحه بودجه مدنظر قرار بگیرد خرید تضمینی ذرت، تولید داخل با قیمت مناسب و احتساب هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت است، افزود: در کشور تنش‌های محیطی مانند خشکسالی، سرما و طوفان را شاهد هستیم که باید در بودجه سال آینده منابع لازم برای جبران خسارات دیده شود.

عسکری با بیان اینکه یارانه بذر، یارانه نهال و کمک‌های فنی و اعتباری نیز در نشست امروز مطرح شد، گفت: به منظور امهال و استمهال تسهیلات بانکی کشاورزان باید اعتبارات لازم در بودجه سال 1403 مدنظر قرار بگیرد همچنین صندوق توسعه محصولات کشاورزی و صندوق های حمایت از بخش کشاورزی نیز باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مقرر شد حمایت ویژه ای در بودجه سال آینده از مراکز خدمات صورت بگیرد و تجهیزات و امکانات بیشتر به آن‌ها اختصاص داده و از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بیش از پیش در حوزه‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر از حقوق و مزایای بسیار پایینی برخودار هستند و باید در لایحه بودجه سال 1403 بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، ادامه داد: در بودجه سال آینده اعتباراتی را به خرید محصولاتی که قیمت آنها با کاهش جدی مواجه می‌شوند اختصاص داده می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند به تولید خود ادامه دهند و روند صادرات متوقف نشود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1210565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =