مقام معظم رهبری، مردم و نظام، ۳رکن قدرت ساز جمهوری اسلامی/ ولایت مداری مشخصه ویژه شهداست

رضا طلایی‌نیک در یادواره شهدای گنج‌تپه گفت: ارکان قدرت ساز جمهوری اسلامی ایران سه رکن رهبری، مردم و نظام است که برای مقابله با جمهوری اسلامی باید با این سه رکن مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم یادواره شهدای روستای گنج تپه گفت: روستای گنج تپه مأمن ۵۰ شهید و گنجینه شهیدان است و بنا به نسبت تعداد شهدا به جمعیت، رتبه سوم کشور را دارد و مردم گنج‌تپه یاد و نام، راه و روش و منش شهیدان را فراموش نمی‌کنند.

طلایی‌نیک به جایگاه شهیدان در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: شهدا سه نقش ویژه دارند و هدف اول شهید، رسیدن به قرب الهی، دومین نقش شهیدان سرنوشت ساز بودن و نقش سوم شهیدان، «آینده سازی» است.

وی ادامه داد: می‌توانیم سه نوع ارتباط با شهدا برقرار کنیم. اولین ارتباط، ارتباط عاطفی مثل شرکت در محافل مذهبی؛ دومین ارتباط، ارتباط فکری و معنوی، یعنی هم مسیر شدن با شهید از جمله عمل به وصیت نامه شهدا؛ و سومین آنها، الگوی منش زندگی و منش عملی آنهاست یعنی در عمل به آنها اقتدا کنیم.

این مقام وزارت دفاع تصریح کرد: شهدا نقش‌های فراوانی داشتند، اولین آن ایمان و دین داری آنها بود که به فرموده امام، عمل به دستورات دین است که آن را زنده و پویا نگه داشته است؛ دومین نقش آنها بصیرت آنهاست. شهید آرمان گراست و سطحی نگر نیست. سومین نقش، نقش اخلاص و معنویت، که عبادت و بندگی و حضور در زیارت ها و راز و نیاز در جبهه و مناجات شهیدان قبل از جنگ، دوری از معصیت و گنار از منش شهیدان بود. ک چهارمین نقش، اخلاص و سبک زندگی، بی تفاوت نبودن به مشکلات و فدار کار بودن است.

وی ولایت‌مداری و تاکید بر تبعیت از ولایت را از مشخصه های شهدا برشمرد و گفت: شهدا با تاکید بر ولایت مداری سنگ تمام گذاشتند و ملت بزرگ ایران هر جا فتنه ای برپا شد و توطئه ای تحمیل شده و هر جا که جنگی اتفاق افتاد گوش به فرمان ولایت بودند.

طلایی‌نیک در رابطه با ویژگی های رهبر معظم انقلاب افزود: دشمنان نسبت به رهبر این تعابیر را دارند که ایشان تغییر دهنده بازی‌هایی است که آنها می‌سازند، ایشان رقیبی قدیمی و سرسخت برای آمریکا و صهیونیسم محسوب می‌شود؛ رهبر معظم انقلاب فردی باهوش، دارای برنامه و سیستم ساز است. دشمنان این باور را دارند که رهبری قدرت بسیج کننده دارد برای مثال زمانی که فتنه ۸۸ و ۴۰۱ برپا می‌شود ایشان کسی است که مردم با یک اشاره او فتنه را جمع می‌کنند.

وی ادامه داد: باوری که دشمنان درباره رهبر ما دارند این است که ایشان هم رهبر ایدولوژییست است و هم رهبر استراتژیست. ایرانی‌ها باور دارند که مقاومت آنها دقیق‌تر از فشارهای ماست یعنی اینکه می‌گویند ما هرچه فتنه انجام می‌دهیم و سعی داریم که ایران با کشور های منطقه به مشکل بخورد ولی باز هم مردم ایران بر این باورند که مقاومت آنها بیشتر از فشارهای آنان است.

طلایی‌نیک افزود: در بررسی های اطلاعاتی و راهبردی دشمنان، ارکان قدرت ساز جمهوری اسلامی ایران سه رکن رهبری، مردم و نظام (دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی و پیشرفت ها) است و برای مقابله با نظام، باید با این سه رکن مقابله کرد.

وی ادامه داد: بنا به فرموده حضرت آقا، ارکان نظام با رای مردم انتخاب می‌شوند و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی است و اما انتخابات یک نتیجه مکمل نیز دارد که مردم ما با حضور در انتخابات‌ها یک رزمایش سیاسی، ملی و بین المللی را به عنوان پشتوانه مردمی نظام به نمایش خواهند گذاشت.

سخنگوی وزارت دفاع در پایان اضافه کرد: بازتاب ۷۵ سال کارنامه ننگین صهیونیستها طوفان الاقصی شد. طوفان الاقصی اولین شکست برای صهیونیست‌ها در مقابل انسان‌های بی‌سلاح بود. دومین شکست، شکست پدافندی بود که چند لایه پدافندی را رزمندگان حماس و فلسطین توانستند در هم بشکنند. اگر این جنگ ادامه پیدا کند متهم اصلی آمریکا و صهیونیست‌ها هستند مخصوصا آمریکا چون خودشان جدیدا اعلام کردند که ۲۲ هزار بمب در اختیار صهیونیست‌ها در جنگ های اخیر قرار دادند که بر روی مردم بی‌دفاع و مظلوم و در عین حال مقاوم غزه فرود بیاورند. کودک کشی، کشتار زنان و مردم بی دفاع، این مورد تنفر جهانیان قرار گرفته است.

مقام معظم رهبری، مردم و نظام، ۳رکن قدرت ساز جمهوری اسلامی/ ولایت مداری مشخصه ویژه شهداست

مقام معظم رهبری، مردم و نظام، ۳رکن قدرت ساز جمهوری اسلامی/ ولایت مداری مشخصه ویژه شهداست

مقام معظم رهبری، مردم و نظام، ۳رکن قدرت ساز جمهوری اسلامی/ ولایت مداری مشخصه ویژه شهداست

خبرنگار: فاطمه پارسایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1211108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =