سردار فرحی: مهمترین کارکرد جغرافیا حرکت در مسیر توسعه پایدار است

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه این وزارتخانه با همکاری بخشهای ملی اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است، گفت: آمادگی جمهوری اسلامی برای به اشتراک گذاشتن این دستاوردهای با سایر کشورها را اعلام می‌کنم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع صبح امروز در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ایران ژئو طی سخنانی اظهار داشت: امروز شاهد تلاش متخصصان ایرانی جهت تبدیل ایده به محصول در حوزه شناخت واقعیتهای محیط‌مان هستیم.

بیشتر بخوانید:

سردار نقدی: تمام گرفتاری‌ها از آمریکاست

وی افزود: علوم جغرافیایی قدیمی‌ترین دانش برای شناخت و غلبه بر محیط است و دانشمندان بسیاری نگاه ویژه‌ای به علوم جغرافیایی داشته‌اند که تاثیراتی شگرفی در ایران و جهان اسلام داشته است.

سردار فرحی ادامه داد: امروز علم جغرافیا به عنوان یک علم میان رشته‌ای بر سایر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اثرگذار است و مهمترین کارکرد جغرافیا حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

جانشین وزیر دفاع تصریح کرد: رقابتهای جهان آینده بر محوریت علم و فناوری استوار است و ما با وضعیتی اجتناب ناپذیر مواجه هستیم و وارد عصر ژئوپلیتیک دیتا شده‌ایم.

وی افزود: رمز توسعه پایدار در جهان امروز در این موضوع علمی نهفته است و ما انتظار داریم در بستر این رویداد علمی به نتایج کاربردی در همه حوزه‌های مورد نیاز دست یابیم.

جانشین وزیر دفاع اظهار داشت: ترکیب جغرافیا، قدرت و سیاست و تاثیرات این رقابتها بر محیط جغرافیای بشر ایجاب می‌کند کشورها به سمت رویکردهای هم افزا بروند که برگزاری چنین نمایشگاهی بیانگر اهمیت این رویکرد است.

سردار فرحی عنوان کرد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با سابقه یک قرن فعالیت یادآوری افتخارات علمی ایرانیان است. بخش‌های هوافضا، سایبر، الکترونیک، صنایع هوایی و دریایی در وزارت دفاع از توسعه چشمگیری برخوردار شده‌اند که نه تنها پشتیبانی از نیروهای مسلح را ارتقا داده‌اند بلکه زمینه ساز ارتقا خدمات ملی نیز شده‌اند.

وی گفت: وزارت دفاع با همکاری بخشهای ملی اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است. آنچه در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید محصول ابتکارات جوانانی است که افق توسعه را هدف گرفته‌اند. بنده آمادگی جمهوری اسلامی برای به اشتراک گذاشتن این دستاوردهای با سایر کشورها را اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =